تعداد متقاضیان تغییر اسم در ۴ ماه امسال

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور از یک هزار و ۱۱۴ مورد درخواست تغییر نام طی ۴ ماهه اول امسال خبر داد و گفت: ۷۶۸ نام مورد موافقت قرار گرفته است و همچنین ۳۱ کمیته مشورتی نامگذاری نیز در سراسر کشور ایجاد شده است.

به گزارش ممتازنیوز محسن کرمی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: براساس آمارهای موجود در سال گذشته ثبت احوال ۱۳ میلیون و ۹۲ هزار و ۱۶ مورد خدمات سجلی و هویتی مانند تعویض شناسنامه مستعمل ، صدور شناسنامه المثنی ، صدور شناسنامه نوزاد ، ثبت وقایع حیاتی ، ابلاغ شماره ملی و … به مردم ارائه کرده است .

وی از صدور ۲ میلیون و ۶۱ هزار و ۸۱۲ مورد کارت ملی خبر داد و تاکید کرد: استانهای تهران ، خراسان رضوی ، خوزستان ، اصفهان و فارس بیشترین سهم را در صدور کارت ملی داشته اند.

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور از اجرایی شدن دستورالعمل جدید تغییر نام در سال آینده خبر داد و گفت: براساس دستورالعمل جدید تغییر نام و نام خانوادگی از این پس در دفاتر سازمان ثبت احوال انجام خواهد شد در حالیکه در گذشته فقط از طریق محاکم قضایی این موضوع محقق می شد.

کرمی افزود: از ادیبهشت ماه تغییر نام در ثبت احوال بصورت آزمایشی آغاز شده و سال آینده نیز بصورت رسمی درخواستهای تغییر نام در این سازمان انجام می شود.

به گفته وی ، طی ۴ ماهه اول امسال یک هزار و ۱۱۴ مورد درخواست تغییر نام به سازمان انجام شد که در نهایت ۶۷۸ مورد آن مورد موافقت قرار گرفت و با ۴۲۸ نام نیز بدلیل مغایرت با دستورالعمل موافقت نشد.

وی افزود: در سراسر کشور۳۱ کمیته مشورتی نام وجود دارد که اساتید دانشگاهها که تمامی آنان دکترای زبان شناسی و ادبیات دارند ، عضو کمیته هستند و در نهایت نام ها را این افراد تعیین می کنند.

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال در مورد ثبت وقایع حیاتی ۴ گانه در ثبت احوال نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه در سراسر کشور ۴۰ هزار نفر اعم از دهیار، اعضای شوراهای روستاها و شهر ، نهضت سواد آموزی ، بسیج و … عضو شبکه اعلام ما هستند به همین دلیل آمارهای ثبت احوال دقیق تر از سازمانهای دیگر است و می توان برای استفاده رسمی و آماری به آنها استناد کرد.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.