تعداد مجلات علمی ۴۹ درصد افزایش یافت

۳۱فروردین۱۳، فاوانیوز : معاون پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در سال ۹۱ میزان حمایت های مالی این معاونت از نشریات علمی ۵۴ درصد و تعداد این نشریات به میزان ۴۹ درصد افزایش یافت .

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایرنا، دکتر ˈسیدمهدی سیدیˈ روز یکشنبه درجمع خبرنگاران خاطرنشان کرد : از ابتدای امسال نیز ۵۹۴ نشریه مورد حمایت قرار گرفته اند . شاخص های حمایت از نشریات علمی نمایه سازی، الکترونیکی سازی، انتشار یافتن به موقع و ضریب تاثیر بوده است .

معاون پژوهش و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: تاکنون در چهار مرحله از انتشار یافتن نشرریات علمی حمایت شده است .در مجموع چهار مرحله ۱۸۸۴ نشریه حمایت شده اند و کل مبلغ حمایتی از این نشریات بالغ بر ۵/۱۴ میلیارد تومان بوده است .

وی یادآور شد که امسال نشریات ترویجی بیشتر حمایت می شوند و در مجموع ۱۱۰۰ مجله علمی دارای مجوز از وزارتخانه های علوم ، تحقیقات و فناوری ، بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و حوزه علمیه مورد حمایت قرار می گیرند.

همچنین در این نشست مصطفی قانعی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای دستیابی به رتبه دهم جهان در سال ۲۰۱۸ کافی است تولید علم موجود کشور را در نشریات معتبر نمایش دهیم.

وی گفت : بهبود رتبه کشور در تولید علم جهان به سبب نمایه کردن مقالات علمی محققان ایرانی در پایگاه های معتبر بین المللی بود و علاوه براین حمایت معاونت علمی و فنی ریاست جمهوری از نشریات علمی به این روند شتاب بیشتری داد .

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت خاطرنشان کرد : در حال حاضر تعداد نشریات علمی در حوزه وزارت بهداشت ۲۶۴ نشریه است . تعداد مجلات علمی نمایه شده در سال ۸۶ در حوزه وزارت بهد اشت ، ۲۰ عنوان مجله بود این در حالی است که این تعداد تا پایان اسفند۹۱ چهار برابر شده است که رشد شتابان مجلات علمی کشور در حوزه بهداشت نشان از جایگاه علمی کشورمان دارد .
فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.