تعداد محیط بان های کشته شده توسط شکارچیان بیش از یوزپلنگ های کشته شده است!/ وبلاگ میهمان

دیده بان حقوق حیوانات/ سپهر سلیمی: هفته گذشته محیط بان دیگری توسط شکارچی ها کشته شد. عبداله یاری رئیس منطقه حفاظت شده لشگر دره، صد و سیزدهمین محیط بانی است که طی سه دهه ی گذشته توسط شکارچی ها کشته می شود. ۱۱۳ محیط بان شهید در کنار صدها محیط بان مجروح و آسیب دیده آمار دردناکی است از آنچه که شکارچیان با پاسداران زیست بوم این سرزمین کرده اند.
سخن در این باره بسیار گفته شده است، از کمبود امکانات محیط بانان و تعداد محیط بان تا عدم حمایت مراجع دولتی و قضایی از محیط بانان و عدم قاطعیت در برخورد با متخلفان، همگی در مرگ این ۱۱۳ محیط بان مظلوم کم و بیش تاثیر گذار بوده است.

 هر وقت صحبت از شکار و شکارچی به میان می آید عده ای از طرفداران شکار برای گمراه کردن اذهان عمومی و فرار از واقعیت، شکارچیان را به دو بخش شکارچیان مجاز و غیر مجاز تقسیم بندی می کنند و از راه قصد دارند همه مشکلات اعم از آدم کشی ها تا حیوان کشی ها را گردن شکارچیان غیرمجاز بیندازند! حال آنکه هر دو یک کار را انجام می دهند. حیوان کشی، حیوان کشی است، چه با مجوز و چه بی مجوز. این ۱۱۳ محیط بان به دست گروهی با نام و عنوان  شکارچی کشته شده اند.
در این میان حقیقت ساده و تلخی وجود دارد که تا به حال به آن توجه نشده است. اگر یوزپلنگ یا گور ایرانی را به عنوان شاخصی از حیوانات در حال انقراض ایران در نظر بگیریم آنگاه با نگاهی به آمار و خبرهای منتشر شده در سالهای گذشته در می یابیم که تعداد محیط بانهای کشته شده توسط شکارچی ها بیش از یوزپلنگ و یا گور های کشته شده است! تنها در دو و نیم سال گذشته ۸ محیط بان توسط شکارچی ها کشته اند.
این به این معنی است که شکارچی ها بیش از آنکه حیوان کش باشند در نقش آدم کش ظاهر شده اند و شکار آدم را به شکار حیواناتی نظیر یوزپلنگ یا گور ایرانی ترجیح داده اند! این در حالیست که شکار گونه های نظیر یوزپلنگ و گور ایرانی، جذابیت های فراوانی برای هر شکارچی می تواند داشته باشد.
وقت آن رسیده که یک بازنگری اصولی در تعریف عباراتی نظیر شکار و شکارچی انجام شود و با برخوردی قاطعانه و همه جانبه دستان خون آلود آدم کش ها را از دامان محیط زیست ایران قطع کرد.

منبع: دوستداران حیوانات و محیط زیست

_____________________

توحش علیه حیوانات/ وبلاگ میهمان

آیا «ما» از حیوان آزاری بیش از حیوان دوستی لذت می بریم؟!/ وبلاگ میهمان

زندگی محیط بانان/ وبلاگ میهمان

اینانلوی عزیز، این طبیعت گردی نیست!/ وبلاگ میهمان

سایتهای فروش حیوانات؛ حیوان دوست یا پول دوست؟!/ وبلاگ میهمان

پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های متداول درباره ماهی قرمز سفره هفت سین/ وبلاگ میهمان

 لطفاً نگویید ماهی قرمز نخرید!/ وبلاگ میهمان

وبلاگ میهمان/ نگرانی دوستداران محیط زیست و حامیان حیوانات از عواقب ملی شدن اینترنت!

به صلابت یک رودک/ وبلاگ میهمان

بازار پرنده فریدونکنار، سنتی ولی شرم آور/ وبلاگ میهمان

آقای محمدی زاده! آهوان ارسالی به قطر برای معالجه تب برفکی پس از درمان و انجام مطالعات ژنتیکی به کشور بازگشتند یا خیر؟/ وبلاگ میهمان

پیشنهاد تغییر نام سازمان به بنگاه شادمانی و بازرگانی وحوش!/ وبلاگ میهمان

این همه جان گرامی بستانیم که چه‌؟/ شعر استاد شهریار در حمایت از حقوق حیوانات و گیاهخواری/ وبلاگ میهمان

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. یک ایرانی:

    باعث تاسف است که تنها کاری که بتوانیم انجام دهیم این باشد که آمار محیط بانان شهید رااعلام کنیم یا تنها بگوییم آنها شجاع بودند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.