تعداد مداخل دایره‌المعارف زبان و گویش‌های ایرانی به ۳۱۰ مدخل رسید

به گزارش خبرنگار مهر، این دایره‌المعارف تنها زبان و گویش‌های فارسی مردم ایران را در بر نمی‌گیرد و دایره وسیعی از گویش‌های فارسی در کشورهای فارسی‌زبانی چون تاجیکستان، افغانستان و … را شامل می‌شود. علاوه بر نویسندگان و محققان ایرانی، پژوهشگران دیگر کشورها هم در تدوین این دایره‌المعارف شرکت دارند و قرار بوده است که تیم پژوهشی آن، ۶۰ محقق را در بر بگیرد که تا به حال با حدود ۵۷ نویسنده داخلی و خارجی در این زمینه توافق ضمنی حاصل شده است.

اما طریقه امضای قرارداد پژوهشگران برای حضور در این پروژه، الکترونیکی بوده و محققانی که برای شرکت در تدوین دایره‌المعارف زبان و گویش‌های فارسی تمایل دارند، قرارداد را پس از بررسی به صورت الکترونیکی تائید کرده و آن را برای دست‌اندرکاران تهیه و تنظیم آن در مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی ارسال می‌کنند.

از ابتدا قرار بوده این دایره‌المعارف ظرف ۳ سال، ۳۰۰ مدخل را شامل شود. با این حال شمار مداخل این دایره‌المعارف از آخرین رقم یعنی ۲۷۰ مدخل به ۳۱۰ مدخل رسیده‌است و اعضای هیئت علمی این پروژه معتقدند که این طرح با توجه به گستردگی موضوع، باز هم قابلیت افزایش مداخل را دارد.

یکی از ویژگی‌های این پروژه، انجام فعالیت‌های مربوط به آن به صورت الکترونیکی و به دور از شیوه‌های ثبت مکتوب است. در حال حاضر تعدادی از مقالات این دایره‌المعارف در حال نوشته شدن هستند و مداخل نیز به این ترتیب افزایش خواهد یافت.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.