تعداد واقعی بازماندگان از تحصیل و دلایل عدم تحصیل آنها از زبان یک مسوول

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

6-456.jpg

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از ابتدای آغاز سال تحصیلی تازه تا کنون حدود ۲۰ هزار لازم‌التعلیم بازمانده از تحصیل شناسایی شده است، گفت: پیش بینی می‌شود تعداد واقعی بازماندگان از تحصیل کمتر از پنج هزار نفر باشد.

فاطمه قربان در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» ایسنا، درباره آخرین اقدامات وزارت آموزش و پرورش برای افزایش پوشش تحصیلی در بین لازم‌التعلیم‌ها افزود: این وزارتخانه با احداث مدرسه در دورترین نقاط کشور و حتی مناطق صعب‌العبور تلاش کرده تا عدالت آموزشی را در سراسر کشور برقرار کنند و بر همین اساس طبق آمار رسمی ۹۸٫۶ درصد از لازم التعلیمان کشور تحت پوشش آموزش قرار دارند.

وی ادامه داد: نیمی از ۱٫۴ درصد بازمانده از تحصیل را کودکان متولد نیمه دوم سال تشکیل می‌دهند که همواره در آمار بازمانده‌های از تحصیل اسامی آنها وجود دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: با تلاشی که در همه استانها صورت گرفته از ابتدای سال تا کنون حدود ۲۰ هزار کودک لازم التعلیم بازمانده از تحصیل شناسایی و اسامی آنها برای جذب و پوشش iبه استانها اعلام شده است.

قربان ادامه داد: با توجه iبه شرایط و عللی که سبب بازماندن کودکان در سن تحصیل می‌شود، پیش بینی می‌شود تعداد بازماندگان واقعی از تحصیل iبه کمتر از پنج هزار نفر برسد، چرا که با ایجاد امکانات در نقاط محروم و کمتر توسعه یافته نیز شرایط آموزش برای همهی لازم التعلیم‌ها فراهم شده است.

به گفته وی، حدود پنج درصد از اسامی شناسایی شده در آمار بازماندگان از تحصیل iبه معنای واقعی بازمانده نیستند، چرا که بعضی از آنان ممکن است iبه سبب فوت و عدم باطل کردن شناسنامه هنوز در لیست آموزش و پرورش باشند همچنین عدم اعلام سن واقعی در بعضی از مناطق و سایر عوامل از جمله دیگر مواردی است که این آمار را iبه شدت کاهش می‌دهد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال قبل ۷۵۵۰ بازمانده از تحصیل در استان سیستان و بلوچستان شناسایی و جذب شدند، از اقدامات گسترده آموزش و پرورش برای جذب حداکثر لازم التعلیم‌ها در سراسر کشور خبر داد و گفت: برای اینکه بتوانیم جذب صد در صدی لازم التعلیم‌ها را داشته باشیم، سایر دستگاه‌ها نیز باید همگام با آموزش و پرورش اقدامات لازم را انجام دهند.

قربان توسعه و افزایش پوشش تحصیلی در بین لازم التعلیمان را در گرو همکاری سازمان‌هایی همچون iبهزیستی، کمیته امداد، وزارت کار و رفاه اجتماعی و وزارت iبهداشت با آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: این دستگاه‌ها می‌توانند کمک موثری برای شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل باشند.

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش، نتیجه نهایی آمار بازماندگان از تحصیل که مربوط iبه جذب و شناسایی کودکان در سن تعلیم در مناطق روستایی و حاشیه شهرهاست، اواسط iبهمن ماه نهایی و اعلام می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.