تعداد کتابخانه های خیرساز تا پایان سالجاری به ۹۰۰ باب می رسد

ˈمنصور واعظیˈ روز پنجشنبه در حاشیه آیین کلنگ زنی کتابخانه مرکزی امام عصر(عج) کاشان، گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: از تعداد دو هزار و ۸۰۰ کتابخانه عمومی موجود در کشور، بیش از ۸۰۰ کتابخانه توسط خیرین احداث شده است.

وی افزود: هم اکنون نیز ۲۰۰ باب کتابخانه در کشور در حال احداث است که یکصد باب را خیرین می سازند.

وی با اشاره به اینکه انجمن های خیرین کتابخانه ساز در برخی از شهرها تشکیل شده، تاکید کرد: مشارکت خیرین در ساخت کتابخانه ها بیش از کمک های دولتی بوده که سنت حسنه زیبایی را بر جای نهاده است.

واعظی، به افزایش تعداد کتابخانه های عمومی در دولت های نهم و دهم اشاره و تصریح کرد: تا سال ۱۳۸۴، یکهزار و ۶۰۰ باب کتابخانه عمومی در کشور وجود داشت که این رقم در دوران طلایی دولت خدمتگزار به بیش از دو هزار و ۸۰۰ باب افزایش یافته است.

دبیرکل نهاد کتابخانه های کشور افزود: تعداد کتابخانه ها پیش از انقلاب، ۳۵۰ باب در طول یکصد سال بود؛ اما کشور ما با جهشی چشمگیر هم اکنون در حوزه نشر و سرانه کتاب، رتبه اول منطقه را داراست.

واعظی با اشاره به اینکه تا پایان سالجاری تعداد کتابخانه های عمومی کشور به سه هزار باب خواهد رسید، تاکید کرد: تعداد اعضای کتابخانه ها نیز در این دولت از یک میلیون به دو و نیم میلیون عضو و تعداد نسخه ها از ۱۴ میلیون به بیش از ۳۰ میلیون کتاب و سرانه مطالعه از هفت به ۱۸ دقیقه افزایش یافته است.

واعظی بیان کرد: دستاوردهایی که به برکت انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگی کشور به دست آمده بی نظیر است؛ به طوری که با توجه به آمار بی سوادان در وضعیت نامطلوبی در حوزه کتابخوانی قرار داشتیم.

/۱۷۲۴/۷۴۳۱

انتهای پیام /*


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.