تعداد کشته‌ شدگان حادثه پتروشیمی بندر امام افزایش یافت

قدرت الله نصیری امروز در گفتگو با مهر با بیان اینکه متاسفانه یکی از مصدومان حادثه آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی بندر امام در بیمارستان فوت شده است، گفت: تاکنون تعداد کشته شدگان این حادثه به ۲ نفر افزایش یافته است.

مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه نام آتش نشان فوت شده آقای ” سید مرتضی موسوی‌نژاد” است، تصریح کرد: پیگیری درمان وضعیت جسمانی سایر حادثه دیدگان توسط پزشکان متخصص در بیمارستان‎‌های تهران و اصفهان در حال انجام است.

 

این مقام مسول با اعلام اینکه مشکل و نقص فنی عامل این حادثه بوده است، بیان کرد: در حال حاضر اجرای دوره های آموزشی HSE از رده کارشناسی تا مدیران ارشد صنعت پتروشیمی به عنوان یک الزام با جدیت پیگیری می‌شود.

 

نصیری با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۴۷۰ هزار ساعت دوره آموزش علمی و عملیاتی در داخل و خارج کشور برای مدیران و کارشناسان صنعت پتروشیمی برگزار شده است، تاکید کرد: حتی برای ارتقای رتبه کارکنان و مدیران انجام آموزش‌های HSE ضروری است.

 

مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی صنایع پتروشیمی با یاداوری اینکه به زودی عملیت متالوگرافی بر روی خطوط لوله آسیب دیده برای تشخیص عامل اصلی این حادثه آتش سوزی در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: با انجام این عملیات دلایل اصلی نقص فنی این حادثه آتش سوزی مشخص می‌شود.

 

به گزارش مهر، حادثه آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی بندر امام، ساعت ۱۵:۲۵ بعدازظهر جمعه ۱۳ مرداد به دلیل نشتی گاز در خط لوله خوراک این مجتمع پتروشیمی حادثه آتش سوزی به وقوع پیوسته است.
 
پتروشیمی بندرامام یکی از مجتمع‌های پتروشیمی واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است. محصولات تولیدی این مجتمع شامل اتان، پروپان، بوتان، پنتان، اتیلن، بنزین پیرولیز، نفت کوره، بنزن، زایلن‌ها، رافینت، آروماتیک‌های سنگین و پارازایلین است و با داشتن ظرفیت بالای تولید، نخستین تولیدکننده محصولات پتروشیمی ایران است.
 
این مجتمع دارای ۳ شرکت تولیدی فرآورش بندرامام، کیمیا بندرامام و بسپاران بندرامام است که در این میان فرآورش موفق شد سال گذشته نزدیک به ۴ میلیون تن محصول تولید کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.