تعدد جشنواره ها، سرمایه و نیروی انسانی را هدر می دهد

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

نیروی انسانی و سرمایه ملی با برگزاری جشنواره های مختلف و با یک رویکرد و گرایش مشترک هدر می‌رود.

رهبر قنبری، کارگردان، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران ؛ در خصوص تاثیرات جشنواره های مختلف بر سینمای ایران گفت: برگزاری جشنواره ها، هیچ ایرادی ندارد بلکه به سبب این جشنواره ها به دید و بازدید اهالی سینما می رویم ولی آنچه مهم است محتوای این جشنواره ها است و اینکه با تعدد آنها سرمایه و نیروی انسانی به هدر می رود.
وی افزود: مدیران گروه فرهنگی باید با تجمیع آراء جشنواره هایی که دارای وحدت موضوع هستند را با یکدیگر ادغام کنند.
قنبری ادامه داد: جشنواره هایی به مانند کوثر، رویش، فیلم نامه رضوی که دارای محتوای دینی بوده و گرایش مشترک و وحدت موضوع دارند، باید با هم ادغام شوند.
وی تصریح کرد: مدیران فرهنگی باید با تجمیع نیروها یک فستیوال برگزار کنند و در این صورت هم جوایز ارزنده تری و هم اهداف قوی‌تر و غنی‌تری خواهند داشت و همچنین انرژی انسانی و هزینه کمتری صرف برگزاری این جشنواره ها می شود.
قنبری اظهار داشت: جشنواره کودک و نوجوان با جشنواره رشد و همچنین فیلم کوتاه با جشنواره فیلم فجر به لحاظ گرایش و وحدت نظر قابل تجمیع است.
وی مزیت های تعدد جشنواره ها را اینگونه بیان کرد: نخبگی در کسب جوایز است و زمانی که ۸۰ درصد فیلم سازان ما در یک جشنواره موفق به کسب جوایز می شوند دریافت جایزه نمی‌تواند نشانه ای از حرفه ای بودن آنها باشد و به همین دلیل نخبگی و کسب جایزه خاصیت خود را از دست میدهد.
وی اظهار داشت: در جشنواره فیلم کودک و نوجوان که امسال در اصفهان برگزار شد ۱۸۰ نفر در یک روز جایزه دریافت کردند و این نشان از بی ارزشی جوایز جشنواره  دارد.
قنبری خاطرنشان کرد: سینما ارتقای سطح تفکر و اندیشه است و با تکثیر جوایز استادی و شاگردی معنا پیدا نمی‌کند، سازمانهایی که با عنوان اسپانسر جایزه می دهند باید وحدت نظر داشته باشند./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.