تعدیل های مثبت پتروشیمی ها در راه است

شرکت های پتروشیمی حاضر در بورس، پس از رشد چشمگیر در دو ماه گذشته و بعد از اصلاح قیمت ها در روزهای گذشته، به شرایط تعادلی دست یافته اند.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری بهمن اظهار کرد: صنایع پتروشیمی و معدنی، وضعیت خوبی را با توجه به رشد قیمت ارز تجربه کرده اند و بازار سرمایه بعد از رشد چشمگیر در دو ماه گذشته و بعد از اصلاح قیمت ها در روزهای گذشته، به شرایط تعادلی رسیده است .

محمدرضا رستمی با اشاره به این که شرایط حاکم بر تالار شیشه ای مثبت ارزیابی می شود، گفت: یکی از مهم ترین دلایل این مسئله، شرایط بنیادی شرکت هاست.

وی با تفکیک شرایط حاکم بر صنایع اظهار کرد: به صورت تفکیکی صنایع پتروشیمی و معدنی وضعیت خوبی را با توجه به رشد قیمت ارز تجربه کرده اند.

بر پایه اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیرعامل سرمایه گذاری بهمن با اشاره به افزایش قیمت سیمان تصریح کرد: همین موضوع موجب شد تا نمادهای این گروه با رشد قیمتی رو به رو شود.

وی با تاکید بر این که متغیرهای بنیادی در فلزی ها، پتروشیمی ها و معدنی ها امیدوار کننده است، اظهار کرد: با توجه به گزارش های ۶ ماهه ای که از سوی این شرکت ها منتشر شده است، می توان این موضوع را تایید کرد که بازدهی این صنایع افزایش خواهد یافت .

مدیر عامل سرمایه گذاری بهمن با تاکید بر این که اغلب شرکت ها سودهای پیش بینی شده خود را محقق کرده اند، گفت : بعضی از این شرکت ها از بودجه های خود هم فراتر رفته اند .

وی با اشاره به تعدیل های مثبتی که درمعدنی ها پتروشیمی ها به بازار اعلام شده است، اظهار کرد : با توجه به افزایش قیمت ارز، ارزش جایگزینی برخی صنایع مثل پتروشیمی ها ، سیمانی ها و فلزات افزایش یافته است و این موضوع را می توان در قیمت سهام این شرکت ها ملاحظه کرد .

رستمی افزایش P/E بازار را مد نظر قرار داد و گفت: با توجه به این موضوع امیدوار هستیم که بازدهی شرکت ها هم افزایش یابد البته این موضوع با توجه به گزارش های ۶ ماهه ای که از سوی شرکت ها ارائه شده است، دور از انتظار نیست .

رستمی در توصیه به سهامداران اظهار کرد: سهامداران باید در خرید و فروش های خود متغیرهای بنیادی را مد نظر قرار دهند و با تحلیل به خرید و فروش اقدام کنند و در همین حال از جو روانی هم تاثیر نگیرند./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.