تعرفه بیمه اختیاری مازاد بیمه اجباری شخص ثالث کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر، بیمه مرکزی در بخشنامه ای کاهش تعرفه بیمه اختیاری مازاد بیمه اجباری شخص ثالث را ابلاغ کرد.

شورای عالی بیمه با تصویب آئین نامه ای جدید تعرفه بیمه اختیاری مازاد بر بیمه اجباری شخص ثالث را حداکثر معادل ۸۰ درصد تعرفه های مقرر در تصویب نامه دولت تعیین کرد.

سیدمحمد کریمی؛ رئیس شورای عالی بیمه آئین نامه شماره (۷۲) در خصوص تعرفه بیمه اختیاری (مازاد) مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث را برای اجرا به مدیران عامل شرکت های بیمه ابلاغ کرد.

بر اساس این آئین نامه، حداکثر تعرفه بیمه اختیاری مازاد بر بیمه اجباری شخص ثالث معادل ۸۰ درصد تعرفه های مقرر در تصویب نامه ابلاغ شده دولت با عنوان “تعرفه حق بیمه و نحوه تقسیط و تخفیف در حق بیمه شخص ثالث” تعیین می شود.

این در حالی است که سایر ضوابط آن تصویب نامه از جمله نحوه اعمال تخفیف هایی بین ۱۰ تا ۷۰ درصد برای دارندگان وسایل نقلیه ای که به خود، به دیگران و در نتیجه به شرکت بیمه خسارت وارد نمی کنند نیز همچنان ادامه خواهد یافت.

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران آئین نامه شماره ۷۲ شورای عالی بیمه را در پنجم مرداد به مدیران عامل شرکت های بیمه ابلاغ کرد. این آئین نامه از تاریخ ابلاغ جایگزین آئین نامه شماره ۵۶ این شورا موسوم به آئین نامه تعرفه پوشش های مازاد مالی و بدنی بیمه مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث مصوب ۱۹ شهریور ۱۳۸۶شده است.


MehrNews Rss Feed

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. تللاملز:

    آمار را حساب کن ؟مقدار پولی که از کل وسایل نقلیه بابت بیمه اجباری دریافت میشود بیشنر از بیست برابر خسارت و دیه ای است که شرکتهای بیمه
    پرداخت می کنند (بیچاره مردم که مجبورند پرداخت کنند)

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.