تعرفه زایمان طبیعی و سزارین یکسان شد

جام جم آنلاین: وزیر بهداشت از یکسان شدن تعرفه‌های زایمان طبیعی و سزارین در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: اما لازم است سازمان‌های بیمه‌گر نیز این موضوع را پوشش دهند.

مرضیه وحیددستجردی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این که تعرفه‌های زایمان طبیعی و سزارین از نظر ما یکسان شده و در دفتر جدید خودمان تعرفه‌های طبیعی و سزارین را یکسان کرده‌ایم، افزود: از نظر ما انجام زایمان به روش طبیعی مشکل‌تر از زایمان به روش سزارین است.

وزیر بهداشت همچنین درباره ضرورت انعقاد قرارداد بیمه‌ها با دفاتر کار مامایی که تاییدیه‌های لازم از وزارت بهداشت را دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: این که مردم بتوانند از دفاتر بیمه خود برای زایمان استفاده کرده و به ماماها مراجعه کنند، در افزایش زایمان طبیعی بسیار کمک خواهد کرد و میزان زایمان به روش سزارین را کاهش خواهد داد.

وی افزود: همچنین انعقاد قرارداد بیمه‌ها با دفاتر کار مامایی، هزینه‌های مردم را نیز کاهش خواهد داد. علاوه بر آن از آنجا که مقدار زیادی از هزینه‌ها مصروف زایمان سزارین می‌شود، پوشش بیمه‌ای دفاتر کار مامایی، هزینه‌های سازمان‌های بیمه‌گر برای زایمان را نیز کاهش می‌دهد.

وزیر بهداشت گفت: بنابراین گام نخست آن است که سازمان‌های بیمه‌گر با ماماهای دارای دفاتر کار مامایی که مورد تایید وزارت بهداشت است قرارداد ببندند و زنان باردار بتوانند برای مراقبت‌های دوران بارداری و زایمان به ماماها مراجعه کنند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.