تعرفه واردات نباید سریع حدف شود

نوشته شده در تاریخ ۲۲/آبان/ – ۱۲:۵۸ و در سرویس اخبار اقتصادی ممتاز نیوز

ترکان در غرفه :

خبرگزاری : مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه نباید اجازه واردات کالاهای تولید شده در داخل داده شود، گفت: اگر واردات کالاهایی که توان تولید آن در داخل کشور وجود دارد داده شود، اتفاقات دوران دولت نهم و دهم تکرار می شود.

اکبر ترکان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا بر تاکید بر اینکه در صورت رها کردن صنعت بدون تعرفه واردات، کالاهای داخلی را آسیب پذیر خواهد کرد، افزود: ما باید از صنعت با تعرفه دفاع کنیم و اگر اجازه دهیم کالاهای تولید داخل از خارج کشور تامین شوند، باز هم از لباس، کفش، دمپایی، کت و شلوار تا سنگ ساختمانی و کاشی سرامیک را باید وارد کنیم.

ترکان تصریح کرد: با توجه به این که تکنولوژی در داخل کشور همسو با کشورهای توسعه یافته نیست و از بسیاری از کشورها عقب تر است، بنابراین نباید کالاها را بدون تعرفه رها کرد، چرا که در این صورت تولید داخل قابلیت رقابت با کالاهای وارداتی را نخواهد داشت.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه ایران در بخش صنعت و تولید کالا باید با اعمال تعرفه، فضا را در داخل رقابتی کرد، ادامه داد: نباید فکر کنیم که با حذف سریع تعرفه واردات می توانیم رقابت ایجاد کنیم، بلکه این اقدام باید در برنامه طولانی مدت و با دقت بسیار عملیاتی شود تا صنعت داخلی آسیب نبیند.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.