تعطیلات دیجیتالی

جام جم آنلاین: این روزها هنگام جمع‌آوری اسباب سفر گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌هایمان را هم برمی‌داریم. دانشگاه ایالت میشیگان آمریکا، بررسی جالبی درباره تغییرات عادات سفر در مردم کرده است.

امروزه حتی برای کسانی که تعطیلات خود را سپری می‌کنند، شبکه اینترنت و وسایل الکترونیکی به صورت گسترده همه جا پیدا می‌شود و ضروری است. در چنین شرایطی، تفکیک ابزارهای دیجیتالی کار سختی شده و استفاده از آنها تقریبا همگانی است.

کریستین وگت، محقق دانشگاه میشیگان می‌گوید: در سال‌های پیش، مردم مجبور بودند برای ارتباط با هم از باجه‌های تلفن عمومی استفاده کنند یا برای هم کارت‌پستال و نامه پست کنند. تحقیقات ما تأثیر ژرف فناوری اطلاعات (آی‌تی) را برزندگی روزمره و حتی سفرهای مردم نشان می‌دهد.

تعداد افرادی که از گوشی‌های موبایل هوشمند استفاده می‌کنند، سه‌برابر شده و فناوری اینترنت بی‌سیم (وایرلس) که در خانه‌ها و به طور معمول ۲۵ درصد استفاده می‌شود، هنگام سفر ۴۰درصد مورد استفاده افراد قرار می‌گیرد.

مردم برای کار و شغل خود ۷۰ درصد از اینترنت استفاده می‌کنند، حال آن که در حین سفر این میزان به ۸۰ درصد می‌رسد.

افراد هرچه بیشتر و بیشتر از لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های خود استفاده می‌کنند و دلیل آن هم فقط برنامه‌ریزی برای سفر نیست.

از هنگامی که فناوری وای‌فای در اکثر شهرها و مناطق مختلف قابل استفاده و دسترسی شده است، مردم برای اموری مانند چک کردن وضع هوای محلی، برنامه زمان‌بندی حمل و نقل‌ها، رزرو رستوران‌ها، جستجوی مسیرهای دوچرخه‌سواری و بسیاری موارد دیگر سراغ وسایل دیجیتال خود می‌روند و از آنها استفاده می‌کنند.

مریم درودیان – جام‌جم


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.