تعطیلی تنها خودروسازی کره شمالی

۰۸م آذر ،

تعطیلی تنها خودروسازی کره شمالی

عصر خودرو : شرکت خودروسازی پیونگهوا موتورز در کشور کره شمالی در آستانه تعطیلی قرار گرفت.

به نقل از  وال استریت ژورنال، شرکتی در کره جنوبی به نام یونیفیکیشن چرچ در سال ۱۹۹۹ کارخانه ای را در کره شمالی احداث کرده و دولت کره شمالی نیز ۳۰ درصد از سهم این کارخانه را در اختیار دارد. یونیفیکیشن چرچ با صرف ۵۵ میلیون دلار در شهر بندری نامپو در سواحل غربی کره شمالی، کارخانه ی خودروسازی پیونگهوا را احداث کرد. این شهر بندری حدود یک ساعت و نیم با پایتخت کره شمالی فاصله دارد.
کارخانه مذبور در سال ۲۰۰۲ افتتاح شد و کارگران این کارخانه قطعات خودرو را مونتاژ می کردند. روش مونتاژ در این کارخانه در اصطلاح خودروسازی از نوع مونتاژ KD مخفف knockdown است. در این روش قطعات منفصله از یک خودروساز خارجی به کارخانه ارسال می گردد و کارگران کارخانه این قطعات را مونتاژ می کنند. قطعات منفصله برای کارخانه ی پیونگهوا از ایتالیا و چین وارد می شد.
اما به نظر می رسد که این خودروساز چندان موفق نبود و سودآوری نداشت. در سال ۲۰۰۹ این شرکت از فروش ۶۵۰ دستگاه خودرو ۷۰۰ هزار دلار سود داد که ۵۰۰ هزار دلار آن به شرکت اصلی در کره جنوبی انتقال یافت. این اولین باری بود که یک شرکت از کره جنوبی در معامله با کره شمالی سود کرده بود.

چهارشنبه ۸ آذر   ۱۵:۱۷

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.