تعطیلی دانشگاه‌های افغانستان در پی خشونت‌های فرقه‌ای

۱۴م آذر ،

۱۰ روز پس از کشته شدن یک دانشجو در درگیری‌های دانشگاه کابل، دولت این کشور جهت خاموش کردن آتش خشونت‌ها، دانشگاه‌های اصلی شهر کابل را تعطیل کرد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلام صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت امور داخلی افغانستان، اعلام کرد: در پی خشونت‌های ضد شیعی ۲۴ نوامبر در دانشگاه کابل که در حاشیه مراسم بزرگداشت عاشورا رخ داد، چهار دانشگاه پایتخت افغانستان در اقدامی پیشگیرانه اقدام به تعطیلی واحدهای خود کردند.

بنا به گزارش پایگاه خبری یونیورسیتی ورلد نیوز، تعطیلی دانشگاه‌های دولتی افغانستان شامل دانشگاه‌های مرکزی کابل، دانشگاه پلی تکنیک کابل، دانشگاه پزشکی کابل و دانشگاه تربیتی “شهید ربانی” می‌شود.

صدیقی افزود: وزیر علوم این کشور طی مذاکره با وزیر امور داخلی، خواستار لغو کلاس‌ها به منظور کنترل اوضاع و بازسازی بخش‌های آسیب‌دیده خوابگاه دانشگاه شده است.

محمد عظیم نوربخش، سخنگوی وزارت علوم کشور افغانستان در گفت‌وگو با رسانه‌های محلی، افزود: با اینکه این تعطیلی‌ها در آستانه امتحانات دانشجویان را با مشکل مواجه می‌کند، اما این تصمیم جهت کاهش خشونت‌های بیشتر اتخاذ شده است.

نوربخش در پایان گفت: دانشگاه یک محیط علمی است و چنین خشونت‌هایی نباید در آن رخ دهد. دانشگاه محلی برای کارهای سیاسی نیست.

بنابر اعلام محمد ظاهر، رییس اداره بخش تحقیقات جنایی پلیس کابل، این مناقشات هنگامی رخ داد که دانشجویان شیعه دانشگاه قصد داشتند در مسجد دانشگاه واقعه ظهر عاشورا را بازسازی کنند که با مخالفت دانشجویان اهل سنت روبرو شدند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.