تعطیلی دولت آمریکا هفته ای ۸ میلیارد دلار ضرر در پی دارد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در صورتی که کنگره آمریکا تا هفدهم اکتبر اجازه افزایش سقف بدهی را ندهد، دولت این کشور در بازپرداخت بدهی هایش ناتوان خواهد شد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از یورونیوز، تعطیلی بخشهایی از دولت فدرال آمریکا به سبب تصویب نشدن بودجه در کنگره همچنان ادامه دارد و اعضای کنگره هنوز دربارهٔ افزایش سقف بدهیها و استقراض دولت به توافق نرسیده اند و این در حالی است که فقط یک هفته دیگر فرصت دارند.

تصویب نشدن بودجه دولت فدرال پرداخت دستمزد کارمندان دولت را با مشکل مواجه کرده است و به این ترتیب دولت قادر به پرداخت حقوق نزدیک به ۸۰۰ هزار کارمند نیست و در نهمین روز از تعطیلی بخشی از ادارات فدرال آمریکا هنوز هیچ راه حلی برای تصویب بودجه سال ۲۰۲۴ ارائه نشده است..

این در حالی است که برآورد شده است تعطیلی بخشی از ادارات فدرال آمریکا روزانه ۳۰۰ هزار دلار به شهر واشنگتن خسارت وارد می کند. در مجموع هزینه تعطیلی دولت آمریکا هفته ای ۸ میلیارد دلار برآورد شده است. این مسئله طی دو هفته قطعا تاثیر خود را بر تولید ناخالص داخلی خواهد گذاشت.

در هر صورت خطر اصلی برای اقتصاد آمریکا، به افزایش سقف بدهی این کشور مربوط می گردد. در صورتی که کنگره تا هفدهم اکتبر اجازه افزایش سقف بدهی را ندهد، دولت در عمل در وضع ناتوانی در بازپرداخت بدهی هایش قرار خواهد گرفت.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.