تعطیلی طولانی مدت اردوها، برای ورزشکاران آسیب‌زا خواهد بود

سرمربی تیم ملی ریکرو گفت: به دلیل طولانی شدن زمان تعطیلی اردوهای تیم ملی، کمانداران از نظر روحی و روانی خسته شده‌اند و تمرینات یکنواخت شده است، قطعا این مساله در درازمدت می‌تواند برای ورزشکار آسیب‌زا باشد.

مجید میررحیمی در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت کمانداران ریکرو که در خانه تمرینات خود را پیگیری می‌کنند، اظهار کرد: هر چند از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز کمانداران ریکرو تمرینات خود را در منزل پیگیری می‌کنند تا از نظر بدنی دچار افت نشوند اما این نوع روش تمرین در درازمدت ممکن است آسیب‌زا باشد. زیرا به دلیل یکنواخت بودن تمرینات، سبب خستگی ورزشکار از نظر روحی و روانی می‌شود و کماندار تحت فشار زیادی قرار دارد.

وی گفت: نحوه ارائه تمرینات به گونه‌ای است که کماندار سعی می‌کند ریتم تمرینی خود را حفظ کند و دچار افت نشود. البته این مساله تنها در حفظ آمادگی بدنی ورزشکار تاثیرگذار است و رکورد کماندار تا زمانی که در شرایط اردویی قرار نگیرد، قابل ارزیابی نیست.

سرمربی تیم ملی ریکرو در پاسخ به این پرسش که چقدر امکان برپایی اردوها در حالت قرنطینه وجود دارد، افزود: برپایی اردوها در شرایط قرنطینه بستگی به تصمیم ستاد عالی مقابله با کرونا وزارت ورزش و جوانان دارد، ما منتظر هستیم تا زودتر شرایط برگزاری اردوها فراهم شود تا کار خود را شروع کنیم. البته چون مدت ۳ ماه اردوها تعطیل بوده قطعا شرایط سختی را در آینده برای افزایش رکورد کمانداران و اصلاح تکنیک و تاکتیک آن‌ها خواهیم داشت.

میررحیمی اضافه کرد: تیروکمان رشته‌ای است که به ازای یک روز وقفه در اجرای تمرینات، کماندار باید ۱۰ روز تمرین کند تا به آمادگی لازم برسد، حال تصور کنید در شرایط کنونی باید چقدر تلاش کنیم تا وقفه ۳ ماهه را جبران کنیم و رکورد ورزشکاران را دوباره به جایگاه قبل بازگردانیم.

وی گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده ما زمان برگزاری اردوها را به فدراسیون از خردادماه اعلام کردیم حال امیدوارم شرایط زودتر به حالت عادی برگردد تا اردوها را زودتر آغاز کنیم.

سرمربی تیم ملی ریکرو در پایان افزود: در صورت برپایی اردوها، هدف گذاری بر این است که در اولین اردو وضعیت ورزشکاران پس از ریکاوری از نظر رکوردی مورد بررسی قرار بگیرد تا ببینم تمریناتی که در منزل داشتند از نظر بدنی و رکوردی چه تاثیری بر روی عملکرد آنها داشته و در چه شرایطی قرار دارند تا تمرینات خود را شروع کنیم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.