تعطیلی مراکز نظارت بر ساخت و ساز

به گزارش نوساز به نقل از خبرنگار «شهری» ایسنا، حمزه شکیب در تذکری ضمن انتقاد از وضعیت کنترل کیفیت در ساخت و سازهای پایتخت گفت: بخشی از این موضوع در اختیار شهرداری نیست، اما در بخشی از موارد ناظر بر کیفیت ساخت و ساز، شهرداری می‌تواند قانونا ورود کند.

وی با بیان اینکه در گذشته ساختاری برای کنترل مضاعف بر ساخت و سازها در شورای شهر وجود داشت، افزود: این موضوع قبلا تحت پوشش معاونت شهرسازی بود که بعدها به مناطق شهرداری سپرده شد.

رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران ادامه داد: اما اخیرا توسط یکی از معاونان شهرسازی شهردار تهران تمامی هسته‌های نظارتی مناطق جمع آوری و گفته شد که موضوع نظارت بر ساخت و ساز تنها جزو اختیارات سازمان نظام مهندسی است.

وی با انتقاد از وضعیت سازمان نظام مهندسی اظهار کرد: شهرداری هم نباید خود را از این موضوع کنار بکشد و تنها هندسه ساختمان را کنترل کند.

به اعتقاد شکیب، در شرایط فعلی عملا بخش پیشگیری حذف شده است و هنگامی که بحران رخ می‌دهد دستگاه‌های مسئول اعلام می‌کنند که در حداقل زمان ممکن کار را جمع کرده‌اند؛ این که هنر نیست!

به گفته رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران در شهرهای توسعه یافته ۸۰ درصد نیرو و منابع در فاز پیشگیری هزینه می‌شود.

شکیب خاطر نشان کرد: به دلیل کوتاهی در کنترل کیفیت ساخت و سازها شاهد فرو رویختن ساختمانی در مرحله اسکلت بتنی درست در روز کاهش اثرات بلایای طبیعی بودیم.

به گزارش ایسنا، وی در بخش دیگری از سخنانش به پروژه شبکه یکپارچه فاضلاب تهران اشاره کرد و گفت:‌ شهرداری تهران تا قبل از اجلاس سران کشورهای غیر متعهد همکاری خوبی با این پروژه داشت، اما پس از اجلاس وقفه‌ای در این همکاری رخ داد.

وی به اهمیت پروژه شبکه فاضلاب اشاره کرد و گفت: اگرچه به لحاظ ساختاری این پروژه زیر پوشش شهرداری نیست، اما با توجه به اهمیت آن تقاضا می‌کنم که همچنان با اجرای این پروژه همکاری شود.


آخرین اخبار
منبع: لقمه
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.