تعطیلی پنج‌شنبه‌ها به بوشهر رسید

با اعلام استاندار بوشهر، تا اطلاع ثانوی پنج‌شنبه‌ها در استان بوشهر تعطیل است.

با این اوصاف،‌ استانداری بوشهر پس از وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد و استانداری اصفهان چهارمین مجموعه مدیریتی در کشور به حساب می‌آید که در راستای اجرای سراسری طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌ها اقدام کرده‌اند.
در نظر گرفتن تعطیلی دو روز پایانی هفته برای ادارات و سازمان های دولتی و همچنین مراکز آموزشی از زمانی آغاز شد که مسوولان دولتی برای بهبود عملکرد معلمان و برخورداری بیشتر دانش آموزان از حضور در کانون خانواده طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس ابتدایی را ارائه دادند. این طرح پس از این به مقاطع تحصیلی بالاتر تسری پیدا کرد و در حال حاضر نیز استان‌هایی را که بنابر دلایل مختلفی از جمله مسائل زیست محیطی مستعد اجرای این طرح هستند در برگرفته است. در این شرایط پس از استانداری اصفهان که به علت مقابله با آلودگی هوا و کاهش مصرف انرژی پنج‌شنبه‌ها را تعطیل کرد، مسوولان استان بوشهر نیز با تصمیم به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در این استان به پیشبرد این ایده یاری رساندند.
فریدون حسنوند با اعلام این خبر اظهار کرد: با بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته در ارتباط با تعطیلی روز‌های پنج‌شنبه و همچنین به منظور افزایش رضایت‌مندی کارکنان دولت و کاهش مصرف انرژی، روزهای پنج‌شنبه ادارات استان بوشهر تعطیل خواهند بود. وی ادامه داد: بر اساس تصمیمات گرفته شده، تا اطلاع ثانوی همه دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر به جز بانک‌ها، مراکز درمانی و آتش‌نشانی‌ها روزهای پنج‌شنبه تعطیل هستند. استاندار بوشهر در ادامه ساعات کار ادارات را اعلام کرد و افزود: بر همین اساس ساعت شروع کار ادارات از روز شنبه ۶:۴۵ دقیقه و ساعت پایان کار اداری نیز ۱۵:۱۵ دقیقه خواهد بود.
در صورت تداوم این الگو در استان‌های دیگر به نظر می‌رسد ایده خلاقانه‌ای برای به ثمر نشستن طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در دولت وجود دارد که طی آن مجموعه‌های مختلف مدیریتی در کشور در حوزه‌های آموزشی و استانداری‌ها با بررسی چگونگی اجرای این طرح در محل خدمت خود به جمع‌بندی می‌رسند و به صورت تدریجی آن را به مرحله اجرا می‌گذارند. افزایش تعطیلی‌های آخر هفته و ساماندهی تعطیلات دیگر سال می‌تواند شرایط را برای استفاده مناسب‌تر مردم از روزهای تعطیل مهیا ساخته و به اعتقاد مدافعان تعطیلی پنج‌شنبه‌ها به بهره‌وری بیشتر کارمندان، معلمان و محصلان کمک کند.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.