تعطیلی چندساعته ۲ غرفه کودک در نمایشگاه کتاب

مسئول سالن‌های بخش کودک و نوجوان بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب اعلام کرد: خوشبختانه تاکنون ادعای کتبی از جانب غرفه‌داران مبنی بر وارد شدن خسارت به غرفه‌هایشان پس از بارندگی دیشب تهران دریافت نشده است.

برزو سریزدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت ناشران حوزه کودک و نوجوان در نمایشگاه امسال گفت:‌۱۰۱ ناشر کودک و نوجوان در ۲۶۳ غرفه و در ۴ سالن اصلی که به صورت سازه‌های موقت در ضلع شمالی مصلی برپا شده، در حال عرضه کتاب‌هایشان هستند که شامل حدود ۲۷ هزار عنوان کتاب است.

به گفته وی از میان این تعداد ناشر ۶۵ ناشر شهرستانی‌ و مابقی از تهران شرکت کرده‌اند و کتاب‌هایشان در ۱۱ هزار متر مربع از فضای مصلی عرضه می‌کنند.

وی درباره امکاناتی که به غرفه‌داران داده شده است، گفت:‌ تقریباً همه غرفه‌ها به دستگاه‌های کارتخوان و برخی دیگر از تجهیزات مصوب نمایشگاه مجهز شده‌اند. برخی هم که فاقد این امکانات بودند با پیگیری‌های معاون اجرایی نمایشگاه کتاب مشکلاتشان یا برطرف شده یا در حال برطرف شدن است.

سریزدی همچنین از استقرار سالنی با عنوان «نماز و عفاف» در بخش کودک نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت:‌ در این قسمت کودکان با استفاده از دکورهایی که در آنجا تعبیه شده است با نمونه‌های کامل اشخاصی که عفاف را به صورت دقیق رعایت کرده‌اند آشنا می‌شوند. در این قسمت همچنین احکام مربوط به نماز به کودکان آموزش داده می‌شود.

مسئول سالن‌های کودک و نوجوان تاکید کرد:‌ خوشبختانه امسال هیچ ناشر کودک و نوجوانی نبوده است که ثبت نام کرده باشد، ولی غرفه‌ای به او در نمایشگاه داده نشده باشد. ما حتی اگر شده در حد چیدن یک میز به ناشران این حوزه جا داده‌ایم.

وی همچنین درباره ضوابط و مقررات بخش کودک نمایشگاه امسال گفت: تمام کتاب‌هایی که در این بخش عرضه می‌شود باید چاپ سال ۸۶ به بعد باشد. هیچ ناشری حق ندارد روی قیمت پشت جلد کتاب لیبل بزند. همچنین فروش لوازم غیر از کتاب در قسمت کودک ممنوع است.

سریزدی در عین حال از تخلفت چند غرفه‌دار در بخش کودک در زمینه فروش لوازم کمک آموزشی و لوازم التحریر و نیز اسباب بازی خبر داد و گفت: ما پیش از شروع نمایشگاه به همه ناشران اعلام کردیم که تا تاریخ ۷ اردیبهشت لوازم کمک آموزشی خود را که قصد دارند در نمایشگاه عرضه کنند برای بررسی‌های کارشناسی به انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان ارسال کنند. پیش از شروع نمایشگاه هم جلسه‌ای با حضور ۴ نفر از اعضای کارگروه بخش کودک نمایشگاه امسال تشکیل شد و در آن ما مواردی را که عرضه آنها در نمایشگاه بلامانع بود، مشخص و به ناشران اعلام کردیم.

مسئول سالن‌های بخش کودک و نوجوان سپس گفت: متاسفانه در روزهای گذشته تعدادی از غرفه‌داران اقدام به عرضه لوازم غیرمجاز اعم از کمک آموزشی، اسباب بازی و برخی پازل‌ها و لوازم سرگرم کننده کردند که پس از بررسی کارشناسان و مسئولان سالن‌‌ها دو غرفه به مدت چند ساعت تعطیل شد.

وی در عین حال از بازگشایی این غرفه‌ها پس از برطرف کردن اشکالات مربوطه از جانب مسئولان این غرفه‌ها خبر داد.

این مقام مسئول در بخش کودک نمایشگاه کتاب تهران مراحل برخورد با تخلفات احتمالی را تذکر شفاهی، تذکر کتبی، تعطیلی چندساعته غرفه، تعطیلی یک تا سه روز غرفه و نهایتا پلمب غرفه عنوان کرد.

سریزدی همچنین به ناشران آموزشی که کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان هم منتشر می‌کنند، توصیه کرد: تنها کتاب‌های حوزه کودک خود را در این بخش عرضه کنند؛ چرا که در صورت عرضه کتاب‌های آموزشی با آنها هم برخورد می‌شود.

مسئول سالن‌های بخش کودک نمایشگاه کتاب تهران همچنین درباره خسارت وارده به این بخش ناشی از بارندگی دیشب تهران گفت: در بازبینی‌هایی که توسط مسئولان کارگروه کودک و نوجوان صورت گرفت، متوجه ریزش آب در ۴ نقطه از سالن‌های بخش کودک و نوجوان شدیم. مدیران سالن‌ها تا پاسی از شب در محل حضور داشتند و نسبت به جابجا کردن کتاب‌ها برای جلوگیری از خیس شدن آنان اقدام کردند. خوشبختانه تاکنون ادعای کتبی از جانب مسئولان غرفه‌ها مبنی بر وارد شدن خسارت ناشی از بارندگی به کتاب‌ها و دیگر تجهیزات موجود در غرفه‌هایشان به ما نرسیده است.

۵۷۵۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.