تعطیلی یک واحد علمی کاربردی در استان البرز

۲۸اردیبهشت،

7-250.jpg

رییس دانشگاه علمی و کاربردی استان البرز از تعطیلی یک واحد علمی کاربردی در این استان خبر داد.

حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: بعضی از روسای واحدهای علمی کاربردی درک درستی از رسالت این دانشگاه ندارند.

وی افزود: متاسفانه به سبب این که بعضی از واحدهای علمی کاربردی در کشور همگام با رسالت خود عمل نکرده و در ارائه خدمات آموزشی ضعیف بوده‌اند، رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، دستور تعطیلی ۵۰ واحد را در کشور صادر کرده است.

حسینی اظهارکرد: متاسفانه یکی از این دانشگاه‌ها در استان البرز بود که با ۳۰۰ دانشجو تعطیل شده است.

وی ادامه داد: بدون شک انتقال این دانشجوها به واحدهای دیگر کار آسانی نیست، چرا که بعضی از دروس آنها در دانشگاه‌های دیگر تدریس نمی‌شود و علاوه بر این دانشجویان واحد تعطیل شده بدون شک از نظر رفت و آمد و صرف زمان با مشکل روبرو خواهند شد.

حسینی با اشاره به دلایل تعطیلی این واحد، گفت: متاسفانه بعضی از مدیران واحدهای علمی کاربردی درک درستی در زمینه برقراری ارتباط موثر بین محیط علمی و جامعه ندارند که در نهایت سبب آسیب به دانشجو می‌شود.

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان البرز با بیان اینکه در حال حاضر در استان البرز ۳۰ واحد جامع علمی کاربردی فعال است، اظهارکرد: دانشگاه‌های علمی مهارتی برخلاف دانشگاه‌های آکادمیک که جزوه محور می باشند، بر افزایش مهارت‌های عملی دانشجویان تاکید دارند، بنابراین می‌توانند نقش موثری در پویایی بازار کار و افزایش عملکرد اشخاص شاغل در جامعه داشته باشند.

حسینی در پایان، گفت: آموزش به کارمندان و روسای این دانشگاه‌ها تاثیر بسزایی در تفهیم رسالت اصلی دانشگاه علمی کاربردی و کیفیت بخشی به روند فعالیت این واحدها دارند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.