تعطیلی ۱۳۷ قطعه‌سازی و تعدیل ۵۰ درصدی کارگران

۲۹خردادماه،

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «ممتاز» به نقل از خبر آنلاین، محمد رضا نجفی منش، عضو انجمن قطعه سازان خودرو  با بیان اینکه دخالت های شورای رقابت در قیمت گذاری سبب رکود در صنعت خودرو شد اظهار داشت: هیچ نقطه ای در دنیا دولت در بحث قیمت گذاری خودرو دخالت نمی کند برای حل یک موضوع نباید صورت مسئله را پاک کرد.

وی با اشاره به وضعیت نابسامان قطعه سازان خاطر نشان کرد: صنف قطعه ساز خواستار حمایت بیشتر تولید از سوی رییس جمهور منتخب است و اینکه دخالت دولت در امر قیمت گذاری را تا حد امکان کاهش دهد.

نجفی منش با اشاره به آمار کاهش تولید خودرو طی سال قبل و دو ماهه ابتدای سال جاری افزود: دخالت های بی مورد دولت سبب کاهش ۴۶ درصدی تولید خودرو در سال ۹۱ و کاهش ۵۰ درصدی تولید خودرو طی ۲ ماهه ابتدای سال جاری شد.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از ۱۳۷ واحد تولید قطعه سازی تعطیل شده و بین ۳۰ تا ۵۰ درصد از کارگاههای تولیدی نیز یا تعدیل نیرو داشته اند و یا به صورت نیمه وقت فعالیت می کنند.

نجفی منش با بیان اینکه در بحث صادرات قطعه نیز با مشکل مواجه هستیم گفت: در قبل به کشورهایی که خودرو صادر می شد قطعه آن خودرو نیز صادر می شد اما با گسترش تحریم ها این موضع نیز منتفی شد.

 وی با انتقاد از  بی تدبیری مسئولین در داخل کشور گفت: تبلیغات منفی داخلی در خصوص بی کیفیتی خودرویی نظیر پراید سبب شد بازار این خودرو در عراق را از دست بدهیم.

ماخذ:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.