تعلل دولت در پرداخت اعتبار؛ مانع توسعه مترو

عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مشکل ترافیک شهر تهران با گسترش شبکه مترو قابل حل است، گفت: پرداخت نشدن اعتبار عمرانی مترو از سوی دولت، مانعی بر توسعه راه‌آهن شهری تهران و حومه است.

منصور آرامی اظهار داشت: در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی کلانشهر تهران موضوع حمل و نقل و ترافیک است و به رغم اقدامات بسیاری که در گذشته و دوره شهرداری فعلی برای حل این مشکل انجام شده اما برای رفع کامل این مساله باید اعتبار عمرانی دولت اختصاص یابد.
نماینده مردم بندرعباس، قشم و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: طبق قانون دولت موظف به توسعه و گسترش ناوگان مترو در شهرتهران است تا بخش اساسی مشکل ترافیک و حمل و نقل حل و فصل شود.
وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های دولت باید گسترش حمل و نقل در تهران باشد، تصریح کرد: اگر اعتبار عمرانی مصوب از سوی دولت اختصاص نیابد و پرداخت نشود؛ شاید شهرداری بتواند با تکیه بر درآمد مترو بخشی از هزینه‌های آن را جبران کند، اما باید اذعان کرد که این موضوع به تنهایی نمی‌تواند مشکلات مربوط به راه‌آهن شهری تهران و حومه را حل و رفع کند.
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه  پرداخت نشدن اعتبارعمرانی مترو از سوی دولت موجب کندی کارها و خدمت رسانی به شهروندان می‌شود، تاکید کرد: در این شرایط شهرداری تهران نیز مجبور است با کندی  و آهستگی کارهای مربوط به مترو را دنبال کرده که این موضوع به ضرر پایتخت و شهروندان تهرانی  است.
عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت پرداخت شدن اعتبار عمرانی راه‌آهن شهری تهران و حومه بیان کرد: اگر انتظار دولت این است که مردم استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را به استفاده از خودروی شخصی ترجیح دهند و شاهد کاهش مصرف بنزین باشیم، باید هر چه سریعتر اعتبار عمرانی پیش‌بینی شده برای مترو را اختصاص داده و پرداخت کند.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.