تعلیق فعالیت دو کارخانه تویوتا در هند

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

تعلیق فعالیت دو کارخانه تویوتا در هند

پرشین خودرو: تویوتا، اولین تولید کننده خودرو در جهان، امروز (دوشنبه) اعلام کرد به علت شورش در دو کارخانه خود در جنوب غربی هند، تولید خودرو در این کشور را از امروز به حالت تعلیق درمی‌آورد.

به گزارش ممتازنیوز، این خودروساز ژاپنی در بیانیه‌ای توضیح داد، کارگران این شرکت نزدیک یک ماه است که خط تولید خودرو را در دو کارخانه یاد شده عمدا متوقف کرده‌اند و کارکنان آن را ارعاب و تهدید می‌کنند.
دو کارخانه‌ای که درگیر این شورش‌ها شده‌اند و تولید در آنها به حالت تعلیق درآمده است تنها کارخانه‌های تویوتا در هند هستند.
این دو کارخانه مونتاژ خودرو نزدیک بنگلور در شرق ایالت کارناتاکا (جنوب غربی) قرار دارند و ظرفیت تولید آنها ۳۱۰ هزار دستگاه خودرو در سال است. در مجموع ۶ هزار و ۴۰۰ نفر هم در این کارخانجات کار می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، سخنگوی تویوتا در توکیو گفت تصمیم تعلیق فعالیت این دو کارخانه در هند روز یکشنبه گرفته شد اما از روز دوشنبه به اجرا در می‌آید.
تویوتا در بیانیه خود خاطر نشان کرد مسئولان تویوتا و اتحادیه کارگران این دو کارخانه ده ماه است مذاکره می‌کنند اما چون توافق دو جانبه‌ای به دست نیامده است اداره کار ایالت کارناتاکا هفت جلسه سه جانبه برای رسیدن به توافقی برگزار کرد که این جلسات هم به نتیجه‌ای نرسید.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.