تعلیم و تربیت نسل جوان ریشه‌های علم و فناوری و کار و تلاش را در کشور نهادینه می‌کنند

تحریم‌ها نه تنها مانع پیشرفت نشده است، بلکه انگیزه متخصصان جوان و دانشمندان مجرب کشور را بحدی بالا رفته است

در چهل و دومین روز از سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و همزمان با ۱۱ اردیبهشت روزجهانی کارگر با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گواهینامه تکمیلی نوع هواپیمای گشت دریایی و اعطای گواهینامه تولید بالگرد شاهد اعطاء شد.

افق نیوز:در این مراسم سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طی سخنانی با تبریک روز کارگر به همه کارگران زحمتکش ایران به ویژه کارگران متخصص و پرافتخار سازمان صنایع هوایی دریافت گواهینامه تکمیلی نوع هواپیمای گشت دریایی و گواهینامه تولید بالگرد شاهد را دستاورد کار و تلاش کارگران و متخصصان افتخارآفرین صنعت هوایی کشور و گام بلندی در طراحی و تولید هواپیما و بالگرد ملی ذکر کرد .

وحیدی تدابیر و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی از طراحی و تولید بومی در صنعت هوایی را عامل تعیین کننده در شتاب گرفتن در این حوزه ذکر کرد و افزود: هواپیمای گشت دریایی و بالگرد شاهد که تمام استانداردهای بین‌المللی در طراحی و تولید آن رعایت شده است، سند درخشان دیگری است که نشان می‌دهد، تحریم‌ها نه تنها مانع پیشرفت نشده است، بلکه انگیزه متخصصان جوان و دانشمندان مجرب کشور را بحدی بالا رفته است که امروز می‌توانیم با افتخار اعلام کنیم به فناوری طراحی بالگردها اشراف و هواپیماهای سنگین تسلط پیدا کرده‌ایم . وزیر دفاع درباره هواپیمای گشت دریایی نیز گفت: این نوع هواپیما با توجه به نیازمندیهای ویژه کشور، به دست کارگران عرصه علم و فناوری و متخصصان هوانوردی شرکت هسا با داشتن قابلیت‌های فراوان، همپای پیشرفته‌ترین هواپیماهای دنیا طراحی و تولید شده است.

وحیدی با بیان این‌که هواپیمای گشت دریایی ۲۰ تا ۲۵ تن توسط کشورهای محدودی طراحی و تولید می‌گردد و هواپیمای گشت دریایی ساخت کشورمان یکی از ۳ یا ۴ نوع هواپیما از این مدل در دنیاست افزود: این گواهینامه نخستین گواهینامه‌‌ای است که در کشور برای هواپیمای ترابری سنگین صادر می‌گردد.

وی مصرف سوخت پایین و مداومت پروازی بالا توانایی انجام انواع عملیات‌های هوایی امداد و نجات دریایی، انجام عملیات نظارت بر مرزها در مقابل قاچاق کالا ، انجام عملیات گشت‌زنی دریایی با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و به روز دنیا و برخورداری از مانور پذیری عالی را از ویژگی‌های مهم این هواپیما برشمرد.

وزیر دفاع با قدردانی از سازمان صنایع هوایی تأکید کرد: امروز پیشرفت، تعالی و اقتدار ایران اسلامی در گرو تلاش و کار جهادگونه دانشمندان، متخصصان و کارگران خدومی که علم و عمل و فعالیت، فناوری را به هم پیوند زده و هر روز با خلق دستاوردی جدید قلوب ملت ایران و دوست‌داران انقلاب اسلامی را در سراسر جهان شاد و مسرور و دشمنان را مأیوس و مخذول می‌کند.

وحیدی با اشاره به ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری (ره) و روز معلم و تجلیل از مقام شامخ آنان، گفت: همه این دستاوردها و پیشرفت‌ها مرهون زحمات و تلاش معلمین گمنام و دلسوزی است که با تعلیم و تربیت نسل جوان ریشه‌های علم و فناوری و کار و تلاش را در کشور نهادینه می‌کنند.

وزیر دفاع در ادامه گفت که کارگران متخصص، مهندسان مبتکر، دانشمندان فرهیخته امروز دانش‌آموزان درس خوان و متعهد دیروزند که در سایه مجاهدت و همت بلند معلمان این مرز و بوم درس علم و ایمان و عمل را آموخته‌اند.

وزیر دفاع در پایان از کارگران و معلمین شهید کشورمان تجلیل کرد و از آنان بعنوان الگوی نمونه برای نسل امروز و فردای کشور یاد کرد

کلیدواژه ها:

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.