تعمیرات اساسی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی طبق برنامه به پایان رسید

به گزارش جمعه روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، ‘مهدی علی ‌پورلیلی ‘ ، افزود: شرایط خاص پالایشگاه چهارم به گونه‌ای است که آن را از دیگر پالایشگاه‌های مجتمع متمایز کرده است.

وی گفت: این پالایشگاه گاز شیرین تولید نمی‌کند اما به ‌طور همزمان خوراک تاسیسات آغاجاری، بیدبلند، فجرجم، پالایشگاه‌های اول، دوم و پنجم را تامین می‌ کند و بدیهی است انجام هر فعالیتی که به نوعی بر خروجی‌های این پالایشگاه تاثیرگذار باشد، باید با دقت فراوان و با در نظر گرفتن تامین میزان خوراک دریافت‌کنندگان برنامه ‌ریزی شود.

وی اضافه کرد: این مهم با برنامه‌ریزی دقیق تعمیرات در زمینه‌های نیروی انسانی، ابزار و ماشین‌آلات، لوازم یدکی و نظارت مداوم بر اجرای تعمیرات، اهتمام تیم‌های تعمیراتی برای انجام فعالیت‌های تعمیراتی طبق برنامه، همکاری و هماهنگی کامل بین واحدهای تعمیرات و بهره‌برداری و بازرسی فنی محقق شد.

سرپرست تعمیرات پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی یادآورشد: در مدت زمان تعمیرات، روی ۸۳۱ آیتم برنامه‌ریزی شده و ۱۴۲ آیتم برنامه‌ریزی نشده کار تعمیراتی انجام گرفت.

وی اضافه کرد: دراین عملیات ۴۶ هزار و ۵۵۷ نفر ساعت کار تعمیرات روی پالایشگاه چهارم انجام شد که شامل ۲۵هزار و ۳۴۳ نفر ساعت واحد مکانیک، واحد برق ۱۷ هزار و ۱۸ نفر ساعت و واحد ابزاردقیق چهار هزار و ۱۹۶ نفر ساعت کار است.

علی پور لیلی از تعمیرات ابزاردقیق و مکانیکی فلر فازهای ۶ و ۸ و شیرهای HIPPS ورودی پالایشگاه به عنوان یکی از مهم‌ترین کارهای انجام شده در بازه تعمیرات اشاره کرد.

وی اضافه کرد: این کار شبانه‌ روزی در کمترین زمان ممکن و با هماهنگی بین واحدهای تعمیرات و بهره ‌برداری، بازرسی فنی و ایمنی و آتش نشانی انجام گرفت.

سرپرست تعمیرات پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: واحدهای تعمیراتی پالایشگاه چهارم در این مدت زمان علاوه بر انجام تعمیرات اساسی، تعمیرات واحدهای در سرویس را نیز طبق روند عادی انجام می‌دادند که نیروی انسانی به‌کار گرفته شده در این حوزه در مدت زمان مذکور یکهزار و ۱۹۲نفر ساعت بود. ک/۱

۶۳۲/۵۳۹/ ۶۴۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۲۴۴۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.