تعمیر و بازسازی “شب عید” چقدر هزینه دارد؟+جدول

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

اگر برای شب عید و روزهای پایانی سال فکرهایی دارید و می‌خواهید با رسیدن سال نو منزل شما هم یا نو شود یا با ایجاد تغییراتی متفاوت از سال کهنه به نظر برسد، گزینه‌های مختلفی پیش روی شماست.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه بازار باشگاه خبرنگاران، در این روزهای بهمن که تا عید زمان بسیار نمانده بازار لوازم تزئیناتی ساختمان هم گرم شده است. عده‌ای به دنبال بازسازی یا نوسازی منزل خود در ابعاد کم و بسیار می باشند، عده‌ای صرفا به تزئینات منزل خود می‌اندیشند و به طور مثال به دنبال تعویض یا خرید وسایل تزئیناتی می باشندو درنهایت گروهی هم به فکر تغییر و نونوار‌کردن داخل منزل خود می باشند. 

اگر جزو این گروه اشخاص میباشید و در این کوران تورم و گرانی بودجه‌ای برای ایجاد تغییر در منزلتان در شب عید موجود است (که البته در بسیاری از خانواده‌ها اصلا موجود نیست!) این گزارش ممتاز به نقل از می‌تواند نمایی کلی از بازار بسیار متنوع تزئینات شب عید از پارکت و لمینیت و همچنین سرامیک کف به شما بدهد.

تعمیر و بازسازی در شب عید

تعمیر خانه و چکاپ آن یکی از گزینه‌های مهم و بدیهی موجود در فهرست هزینه‌های شب عید است. این چکاپ می‌تواند از تعمیر و بازبینی لوله‌ها و شیشه‌های شکسته خانه گرفته تا تعمیرات سرامیک‌های کف و گچ‌کاری‌های تازه دیوار باشد. همه اینها را می‌توان در همین چکاپ گنجاند و درستش کرد.

شاید بد نباشد به خرده‌‌ریزهای گوشه و کنار خانه توجه کنید. شمعی اضافه کنید، ظرف میوه‌ای بخرید، چراغ رومیزی به دست مبل تازهتان اضافه کنید یا لوسترهای خانه را عوض کنید، هر کدام از اینها برای خودش دنیایی دارد و حال و هوای خانه را عوض می‌کند.

البته همه اینها مستلزم این است که بدانیم برای نونواری خانه چقدر هزینه کنار گذاشته‌اید. بسیاری از اشخاص ترجیح می‌دهند سر و ته پاکسازی و نونوارکردن خانه و دستی به سر و گوش کشیدن آن را با عوض‌کردن چند رویه مبل و اضافه‌کردن کوسن و این جور چیزها هم بیاورند، اما بعضی اوقات به بیشتر از اینها نیاز است و باید برای تعمیرات جزئی خانه اقدام کرد.

یکی دیگر از راه‌های نونوار‌کردن منازل در شب عید ایجاد یا تغییردادن کفپوش منزل است. بدیهی است برای این کار دو روش سرامیک و پارکت وجود دارد. البته خود این اقلام درگروهشان دارای تنوع بسیاری به لحاظ جنس و سبک می باشند.

در میان کفپوش ها لمینیت‌ها از مزایای بسیاری بهره مند می باشند.لمینیت‌ها کفپوش‌هایی می باشند که جنس آنها  از الیاف چوب فشرده (HDF) است. برای نصب لمینیت‌ها از چسب استفاده نمی‌کنند، بلکه این نوع از کفپوش‌ها هنگام نصب در هم قفل می‌شوند، بنابراین با تغییر منزل می‌توان آنها را جمع و به جای تازه منتقل کرد. همچنین لمینیت‌ها به آب حساس نیستند.

لمینیت‌ها مزایای دیگر نیز  دارند از جمله آن‌که نسبت به خراش مقاوم‌‌ اند، ضمن آن‌که لمینیت‌ها عایق صدا‏‌، گرما و سرما نیز محسوب می‌شوند. اما نوع دیگر کفپوش‌ها از جنس پی‌وی‌سی است. این نوع کفپوش بیشتر در مراکز اداری و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد و به وسیله چسب روی کف فضای مورد نظر نصب می‌شود. قیمت کفپوش‌ها کمتر از لمینیت‌هاست، اما هزینه نصب آن بالاتر از لمینیت است و به همین سبب، قیمت تمام شده آن تقریبا با لمینیت برابر است.

قیمت انواع کفپوش‌ها بر اساس این‌که ساخت کدام کشور است، با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال قیمت کفپوش‌های کره‌ای پلیمر ترموپلاستیک برای هر مترمربع از ده هزار و ۵۰۰ تومان آغاز می‌شود، اما قیمت نوع آلمانی یا بلژیکی آن برای هر متر مربع‏‌ از ۱۷ هزار تومان آغاز می‌شود.

با این حال این روزها انواع پوشش‌های تازه مانند لمینیت و کفپوش بیشتر از این طرفدار دارد. با این حال هنوز هم بسیاری ترجیح می‌دهند کف خانه‌‌های خود را سرامیک کرده و از درخشش آن لذت ببرند. هرچند نگهداری سرامیک به لحاظ بهداشتی دشوار و تلفات آن از نظر شکنندگی در برابر وزن و اشیا و حتی رفت و آمد اشخاص بسیار است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.