تعهد آمریکا – پاکستان به تلاش برای شکست القاعده

۱۵م آذر ،

رسانه‌های محلی پاکستان گزارش دادند: مقام‌های ارشد دفاعی پاکستان و آمریکا با تاکید بر اهمیت تداوم همکاری برای “تکمیل شکست القاعده” و وابستگانش در منطقه، به مذاکرات دو روزه خود پایان دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، در یک بیانیه مشترک پس از دیدار گروه‌ مشاوران دفاعی آمریکا و پاکستان (DCG) در راولپندی آمده است: هر دو گروه نمایندگان اذعان داشتند که همکاری‌های دو جانبه‌ برای مبارزه با تروریسم برای تضعیف افراط‌گرایان حیاتی است.

در این بیانیه آمده است: هر دو طرف به ایجاد رابطه قوی دفاعی دو طرفه متعهد شده و تاکید کردند این رابطه باید بر به دست آوردن اهداف مشترک متمرکز شود.

گروه مشاوران دفاعی آمریکا و پاکستان آخرین بار در مه ۲۰۱۱ در واشنگتن ملاقات کردند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ” دو طرف با تایید الزامات امنیتی در دو سوی مرز افغانستان ‌- پاکستان با همکاری بر روی الزامات دفاعی اولویت داده شده در پاکستان توافق کردند.

دو طرف بار دیگر تصدیق کردند که گروه مشاوران دفاعی پاکستان – آمریکا نهاد ارزشمندی برای بحث دربارهٔ موضوعات سیاست‌های دفاعی استراتژیک و تبادل دیدگاه‌ها دربارهٔ دغدغه‌های امنیتی مشترک می‌باشد. آنها متعهد شدند تا همکاری‌ها برای ایجاد چارچوبی جهت همکاری‌های دفاعی را تداوم بخشند. همکاری‌هایی که براساس عرصه‌های مورد علاقه آمریکا و پاکستان در ارتقای صلح و ثبات منطقه است.

براساس این بیانیه، نماینده پاکستان آخرین اطلاعات دربارهٔ عملیات ارتش در مرزهای غربی کشورش را ارائه کرد و طرف آمریکایی نیز گزارشی از فعالیت‌های نیروهای بین‌المللی کمک به برقراری امنیت در افغانستان (ایساف) را ارائه داد.

هر دو گروه به این نتیجه رسیدند که گفت‌وگوها برای بازگشایی مسیرهای زمینی تامین مایحتاج ناتو در افغانستان لازم و از سرگیری رایزنی‌های دو جانبه در خصوص امنیت منطقه دستاوردهای مهم در طی این شش ماه می باشند.

نمایندگان با استقبال از همکاری‌های مجدد امنیتی دو جانبه توافق کردند که ارتباط بین دو کشور باید بر پایه قوانین تمایلات استراتژیک، ثبات سیاسی، اعتماد و احترام متقابل باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.