تعهد اوباما در قبال همکاری با آ.سه.آن

۳۰ آبان ،

رییس‌جمهوری آمریکا در ملاقات با رهبران کشورهای عضو اتحادیه کشورهای جنوب‌شرق آسیا (آ.سه.آن) متعهد شد واشنگتن با کشورهای عضو این اتحادیه در زمینه‌های اقتصادی و امنیتی همکاری داشته باشد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سورین پیتسوان، دبیرکل اتحادیه کشورهای جنوب‌شرق آسیا (آ.سه.آن) در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که در دیدار باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا و رهبران آ.سه.آن، رهبر آمریکا متعهد شد که واشنگتن از این بلوک ۱۰ عضوی حمایت کامل داشته باشد.

سورین پیتسوان تصریح کرد، رهبران آ.سه.آن از حمایت واشنگتن از اتحادیه کشورهای جنوب‌شرق آسیا استقبال کردند و آمریکا نیز متعهد شد تا افزون بر همکاری اقتصادی، در زمینه ثبات و امنیت نیز با آ.سه.آن همکاری داشته باشد.

اوباما با اشاره به این که همکاری‌ها میان واشنگتن و آ.سه.آن در طولانی مدت ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: ملاقات‌های بیشتر میان رهبران اتحادیه کشورهای جنوب‌شرق آسیا و واشنگتن می‌تواند به همکاری‌های گسترده‌تر میان دو طرف بیانجامد.

رییس‌جمهوری آمریکا همچنین از کشورهای عضو آ.سه.آن به خاطر صدور بیانیه‌های حقوق بشر قدردانی کرد.

در همین حال، اوباما در ملاقات با هون‌ سن، نخست وزیر کامبوج به بحث و گفت‌وگو درباره مسائل مختلفی نظیر حقوق بشر و دموکراسی پرداخت. نخست وزیر کامبوج در دیدار با اوباما خواهان روابط دوجانبه بیش‌تر با واشنگتن شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.