تعهد ایجاد ۳۸۱ هزار شغل در تهران

استاندار تهران با بیان اینکه بانک‌ها باید به تعهدات خود در زمینه اشتغال عمل کنند، گفت: استان تهران متعهد شده است در سال جاری ۳۸۱ هزار شغل ایجاد کند.

مرتضی تمدن در گفت‌وگو با فارس ، با اشاره به تعهد ایجاد اشتغال استان تهران در سال جاری، اظهارداشت: امسال این استان متعهد شده است که ۳۸۱ هزار شغل جدید ایجاد کند البته اعتقاد داریم ظرفیت‌های موجود در تهران بیش از این میزان است.

وی ادامه داد: سال گذشته تعهد اشتغال استان تهران نزدیک به ۴۰۰ هزار شغل بود بخش زیادی از آن اشباع شده اما به هر حال میزان اشتغال متعهد شده در سال جاری انجام خواهد شد.

استاندار تهران با بیان اینکه ۱۲۰۰ میلیارد تومان در قالب منابع تسهیلات زودبازده تعیین شده که به بسته حمایتی صنعت اختصاص می‌یابد، افزود: هم‌اکنون سهم دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های مختلف اقتصادی به منظور تحقق این میزان شغل مشخص شده است.

تمدن در خصوص رویکرد ایجاد اشتغال در استان تهران، گفت: این مشاغل در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات ایجاد خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که عملکرد بانک‌ها را در پرداخت تسهیلات به اشتغال چگونه ارزیابی می‌کنید، عنوان کرد: واقعیت این است که بانک‌ها بهتر از وضع موجود می‌توانند عمل کنند البته در این راستا جا دارد که از آنها تشکر کنم اما برخی بانک‌ها عقب ماندگی در پرداخت تسهیلات دارند که در شورای عالی اشتغال نیز منعکس شده است.

تعهد اشتغال استان تهران در سال ۱۳۹۰ در حالی توسط تمدن ۴۰۰ هزار شغل عنوان شده است که رقم صحیح در واقع تعهد ایجاد ۲۷۰ هزار شغل با استان البرز، بوده است.


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.