تعویق الحاق بحرین به عربستان

جام جم آنلاین: وزیرخارجه سعودی از تعویق بررسی طرح اتحاد کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خبر داد؛ طرحی که ناظران و فعالان سیاسی آن را به هدف الحاق بحرین به عربستان برای سرکوب نهایی انقلاب بحرینی ها دانسته اند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، “سعود الفیصل” عصر امروز در نشست عادی کشورهای عضو شواری همکاری خلیج فارس در “جده” گفت: از آنجا که پاسخ اعضا و تعدیلات پیشهادی آنها برای طرح اتحاد هنوز کامل نشده، بهتر است زمان کافی برای بررسی این واکنشها و ملاحظات و تکمیل بررسی آنها در شورای وزیران در سپتامبر آینده، در نظر گرفته شود”.

سران کشورهای شورای همکاری در پایان نشست خود در چهاردهم مارس گذشته در ریاض خواستار تکمیل بررسی پیشنهادها برای طرح اتحاد شده بودند، تا این طرح در نشستی ویژه در ریاض بررسی شود. زمان این نشست ویژه هنوز تعیین نشده است.

همه کشورهای عضو شورای همکاری غیر از عربستان سعودی و بحرین با این طرح مخالفت کرده اند.

سعود الفیصل که به نظر می آید اینبار مأموریت براندازی نظام سوریه برای او در اولویت قرار داده شده است، از کشورهای عضو شورای همکاری دعوت کرد امکانات خود را برای حل سریع بحران سوریه به کار گیرند، تا مردم سوریه را برای مقابله با نظام خود تجهیز کنند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.