تعویض کاتالیست و کنیستر تاکسی‌های پراید آغاز شد

۲۰م آذر ،

در مراکز معاینه فنی خودروها

تعویض کاتالیست و کنیستر تاکسی‌های پراید آغاز شد

با امضاء تفاهم نامه‌ای میان معاونت حمل و نقل و ترافیک ، سازمان حفاظت محیط زیست و شرکت سایپا یدک طرح تعویض و نصب مبدل کاتالیست و قطعه کربن کنیستر ۲۰۰۰ دستگاه تاکسی پراید در مرحله اول آغاز شد.

به نقل از  روابط عمومی ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران، سید علی رضوی مدیرعامل این ستاد در خصوص صدور مجوز تعویض کاتالیست در مراکز معاینه فنی اظهار داشت: این طرح که برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود به منظور ترویج فرهنگ نگهداری صحیح خودرو و تعویض به موقع قطعات مصرفی آن از جمله کاتالیست و کنیستر که در کاهش بخارات سمی و گازهای خروجی خطرناک از اگزوز خودروها نقش به سزایی دارند پایه گذاری شده است.

وی در ادامه افزود: در این تفاهم نامه ، سازمان حفاظت محیط زیست و ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران به نمایندگی از سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران به عنوان کارفرما و شرکت سایپا یدک به عنوان مجری و تامین کننده قطعات کاتالیست و کنیستر معین شده اند و با توجه به مصوبه هیئت وزیران با موضوعیت “برنامه کاهش آلودگی هوا در هشت شهر بزرگ کشور ” کنترل مبدل های کاتالیستی و کنیستر در کلیه مراکز مکانیزه معاینه فنی خودرو صورت اجباری پیدا کرده است و اجرای چنین برنامه هایی تعهد شرکت های خودرو ساز به تامین قطعات یدکی تاثیر گذار در آلودگی هوا را خاطر نشان می کند.

رضوی با تاکید بر اینکه قطعه کاتالیست باید پس از ۸۰ هزار کیلومتر پیمایش تعویض شود تصریح کرد : از آنجایی که شرکتهای خودروساز و نمایندگی های مجاز آنها تاکنون اقدام جدی ای را برای تامین این قطعه حساس در نمایندگی های تحت پوشش خود به انجام نرسانده اند انتظار آن می رود این شرکت ها با تامین این گونه قطعات در سطح نمایندگی های مجاز مربوطه که در هشت کلان شهر کشور متمرکز می باشند مشکلات اجرایی مصوبه دولت را رفع کنند.

وی با ا شاره به جای خالی دیگر شرکت های خودروساز ابراز امیدواری کرد: با آغاز این طرح ، دیگر شرکتهای خودروساز کشور نیز آمادگی خود را جهت حضور در چنین برنامه هایی اعلام کرده و بیش از پیش در جهت اجرای تعهدات و مسئولیت های مدنی خود پایبند باشند.

بنابراین گزارش فرایندهای مربوط به تعویض مبدل های کاتالیستی و کنیستر برای حدود ۲هزار دستگاه خودروهای تاکسی پراید معرفی شده از سوی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران به صورت رایگان بوده که پس از انجام کنترل های لازم در ۵ مرکز مکانیزه معاینه فنی خودروی بیهقی ، سراج ، الغدیر ، شکوفه و نیایش معرفی ایشان به شرکت سایپا یدک صورت عملیاتی پیدا خواهد کرد.

فراخوان خودروهای مورد نظر این طرح از سوی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران صورت خواهد پذیرفت لذا مالکان خودروهای تاکسی معرفی شده می توانند تا تاریخ ۲۰دی با در دست داشتن کارت مالکیت خودروی خود به مراکز معاینه فنی ذکر شده مراجعه کنند.

دوشنبه ۲۰ آذر   ۱۵:۱۷

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.