تعویق مصوبه تولید خودرو استاندارد

۲۳فروردین۱۳،

تعویق مصوبه تولید خودرو استاندارد

با توجه به اینکه از ابتدای سال جاری شماره گذاری خودرو با استاندارد یورو ۲ ممنوع شده بود بر اساس مصوبه اخیر هیات وزیران ممنوعیت شماره کذاری خودروی یورو ۲ لغو و تولید خودروی یورو ۴ به زمای دیگر موکول شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی«ممتاز» به نقل از عصر خبر،  در حالیکه بر اساس مصوبه ۱۶ اسفند ماه سال ۹۰ هیات وزیران قررا بود خودرو و سوخت با استاندارد یورو ۴ از ابتدای سال جاری تولید شود ، هفته قبل هیات دولت طی مصوبه ایی دیگر تولید سوخت و خودروی استاندارد را به تعویق انداخت .

در حالیکه به نقل از بسیاری از کارشناسان محیط زیست بالغ بر ۸۰ درصد آلودگی هوای تهران و کلانشهرها ناشی از سوخت و خودروی با استاندارد پایین است و همگان بارها و بارها نسبت به ارتقاء استاندارد خودرو و سوخت اخطار داده اند باز هم شاهدیم خودرو سازان در اقدامی یگر از زیر مسئولیت ارتقاء استاندارد تولید طفره رفتند و تولید خودروی یورو ۴ را به تعویق انداختند.

با توجه به اینکه از ابتدای سال جاری شماره گذاری خودروی با استاندارد یورو ۲ ممنوع شده بود بر اساس مصوبه اخیر هیات وزیران ممنوعیت شماره کذاری خودروی یورو ۲ لغو و تولید خودروی یورو ۴ به زمای دیگر موکول شد .

وزارت صنعت اعلام کرده مصوبه لغو ممنوعیت شماره گذاری خودروی یورو ۲ این هفته به پلیس راهور ابلاغ خواهد شد ؛چرا که خودرو سازان معتقدند تا سوخت یورو ۴ عرضه نشود از خودروی یورو ۴ هم خبری نیست و اینگونه است که قصه اول مرغ بود یا تخم مرغ را هیچ گاه پایانی نیست .

حال جای این سوال باقیست در شرایطی که مصوبات تنها برای تعریف و تسامح نوشته و مصوب میشوند ایا میتوان به آسمانی آبی و نفس کشیدن در هوایی عاری از آلودگی فکر کرد و امیدوار بود ؟

شنبه ۲۴ فروردین   ۱۱:۴۱

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.