تعویق پرداخت حقوق پرسنل طرح پزشک خانواده

۰۲م آذر ،
ممتاز نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: شرایط کنونی کشور تمام حوزه‌های نظام سلامت را در بر‌گرفته‌ است که متاسفانه چشم‌پوشی‌های دولت در خصوص تحقق اهداف پیش‌بینی شده به مشکلات موجود دامن زده ‌است این در حالی است که در صورت تداوم شرایط کنونی کیمسیون بهداشت نزد قوه قضاییه از دولت شکایت خواهد کرد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از جام جم ؛ دکتر حسن تامینی لیچانی با توجه ذخیره‌سازی دارو در کشور از سوی وزارت بهداشت، گفت: متاسفانه در شرایط کنونی بانک مرکزی ارز لازم را ارایه نمی‌‎دهد و به سبب تحریم و نوسانات قیمت ارز در تهیه مواد اولیه تولید دارو با مشکل مواجه‌ایم.وی افزود: در صورتی‌که وزارت بهداشت از شرایط کنونی اطلاع داشت قطع به یقین ذخیره‌سازی می‌کرد اما تحریم و نوسان ارز یک امر غیرقابل پیش‌بینی بوده‌است.

نماینده مردم رشت با بیان عدم تحقق تمهیدات کمیسیون بهداشت در خصوص حوزه سلامت، تصریح کرد: هدف از افزایش ۱٫۵ دلار بر قیمت نفت اختصاص این مبلغ بر حوزه بهداشت بوده ‌است که با این افزایش قیمت سه هزار میلیارد تومان حاصل شد اما، دولت به وعده خود عمل نکرد.

عدم تحقق اهداف هدفمندسازی یارانه‌ها در حوزه سلامت

تامینی لیچانی اظهارداشت: بنا بر پیش‌بینی‌های صورت گرفته در ابتدای سال جاری قرار بود دولت از محل هدفمند‌سازی یارانه‌ها حدود شش هزار میلیارد را به حوزه سلامت اختصاص دهد که متاسفانه این امر نیز مورد چشم‌پوشی دولت قرار گرفته است.وی اضافه کرد: کشور نه تنها در حوزه دارو بلکه در حوزه تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی و بیمارستانی نیز دچار مشکل شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با توجه به تاثیر مشکلات موجود در اجرای طرح پزشک خانواده تصریح کرد: طرح پزشک خانواده در بعضی از استان‌ها در حال اجرا بوده که متاسفانه شرایط کنونی در پرداخت حقوق این پرسنل تاثیر فراون داشته و در جلسه‌ای که دیروز در مجلس برگزار شد بسیاری از دانشگاه‌ها نسبت به این موضوع اعتراض خود را اعلام کردند و خواهان پرداخت هشت درصد از این میزان شدند.

نماینده مردم رشت ضمن اخطار به دولت، خاطر نشان کرد: کمیسیون بهداشت و درمان خواهان تحقق اهداف و برنامه‌های پیش‌بینی شده از سوی دولت است در صورتی‌که اوضاع کنونی ادامه داشته‌باشد و دولت همچنان به وعده‌های خود عمل نکند کمیسیون بهداشت نزد قوه قضاییه از دولت شکایت خواهد کرد.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.