تعیین تکلیف اجرای فاز دوم هدفمندی در جلسه عصر کمیسیون تلفیق/ مخالفت اعضای کمیسیون تلفیق با اجرای فاز دوم

۳۱فروردین۱۳،

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ جعفر قادری نماینده شیراز و سخنگوی کمیسیون تلفیق در نشست خبری خود که قبل از ظهر امروز (یکشنبه اول اردیبهشت‌ماه) در حاشیه جلسه علنی بهارستان تشکیل شد؛ گفت: سه کد عمده الف-درآمدهای مالیاتی، ب- واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و ج-واگذاری دارایی‌های مالی در این کمیته بررسی و دو موضوع اول به اتمام رسیده است.

وی افزود: جلسه عصر روز قبل کمیسیون تلفیق ۴ ساعت به طول انجامید که عمده مباحث این جلسه موضوع نفتی بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق تصریح کرد: در جلسه قبل ۵ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت و ۵ هزار میلیارد تومان واگذاری تملک دارایی‌های سرمایه‌ای که دولت احکام آن را آورده بود ولی در سرجمع ۶۶ هزار میلیارد تومان به آن اشاره نشده بود مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا ۱۰ هزار میلیارد تومان را نیز سرجمع بودجه اضافه کردیم.

وی به بررسی منابع نفتی اشاره کرد و گفت: در این جلسه مجموعا ۶۴ هزار و ۶۹ میلیارد تومان درآمد نفت تصویب شد که از فروش نفت خام و میعانات گازی به دست خواهد آمد و البته دو درصد نیز برای مناطق نفت خیز، گازخیز و مناطق محروم در نظر گرفته شد که معادل آن ۱ هزار و ۸۰۱ میلیارد تومان خواهد بود.

قادری افزود: اعضای این کمیسیون تصویب کردند تا روزانه یک میلیون و ۳۰۳ بشکه نفت با قیمت ۹۵ دلار تولید و به فروش رسد.

وی همچنین تصریح کرد: نرخ ارز نیز همان نرخ مد نظر دولت یعنی ۲۴۵۰ تومان در نظر گرفته شد.

عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات اظهار داشت: از رقم در نظر گرفته شده حدود ۶۵ هزار میلیارد تومانی ۲۶ درصد سهم صندوق توسعه ملی، ۱۴٫۵ درصد سهم وزارت نفت و مابقی که ۵۹٫۵ درصد است سهم دولت خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق با اشاره به نحوه محاسبه میزان درآمد حاصل از فروش نفت گفت: میزان فروش نفت به روزانه ۳۶۵ روز کل سال  ۹۵ دلار، قیمت هر بشکه نفت ۲۴۵۰ تومان، نرخ تبدیل دلار به ریال، ۵۹٫۵ درصد سهم دولت خواهد بود که رقم حاصل ۶۶ هزار میلیارد تومان به دست می‌آید.

وی در ادامه اظهار داشت: کمیسیون تلفیق در جلسه بعدازظهر امروز خود موضوع هدفمندسازی یارانه‌ها را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

قادری در پاسخ به این پرسش باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا در جلسه بعدازظهر نحوه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تعیین تکلیف خواهد شد، گفت: در صورت حضور نماینده دولت نحوه اجرای هدفمندی یارانه‌ها مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت که آیا اجرا شود یا خیر.

وی افزود: براین عقیده هستیم تا نماینده دولت حتما حضور داشته باشد که این موضوع با حضور نماینده دولت بررسی شود تا در آینده در این زمینه برخی جوسازی‌ها صورت نگیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه کمیسیون تلفیق با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها موافق است یا خیر گفت: کمیسیون تلفیق قطعا با این موضوع مخالفت خواهد کرد.

وی در پایان گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته محمدرضا فرزین در جلسه بعدازظهر امروز کمیسیون تلفیق حضور خواهد داشت تا موضوع هدفمندی یارانه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.