تعیین مدت زمان ۵ساله برای فعالیت تعاونی‌های مسکن/اعلام سهم دقیق بخش تعاون به زودی

3-731.jpg

معاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اصلاح اساسنامه‌ تعاونی‌های مسکن و تعیین حداکثر زمان پنج ساله برای فعالیت این تعاونی‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامحسین حسینی‌نیا در نشست خبری هفته تعاون گفت: در حال حاضر نزدیک به ۲۰ هزار تعاونی مسکن در کشور به ثبت رسیده که با اتمام ماموریت خود از چرخه‌ی فعالیت خارج می‌شود.

وی افزود: نزدیک به ۱۵ درصد تعاونی‌های مسکن دارای مشکل هستند که در راستای حل مشکلات آنها به ویژه در تهران کمیته تعاونی‌های مسکن مشکل‌دار را تشکیل دادیم که دبیرخانه‌ آن در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران است و رای این کمیته در مورد وضعیت تعاونی‌های مسکن حجت است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: با آسیب‌شناسی و بازنگری جدیدی که صورت دادیم اساسنامه‌ی این تعاونی‌ها را اصلاح و حداکثر زمان فعالیت تعاونی‌های مسکن را در آن پنج سال تعیین کردیم.

به گفته‌ی حسینی‌نیا، اصلاح اساسنامه شامل تمام تعاونی‌ها می‌شود و تعاونی‌های مسکن باید هر چه سریع‌تر نسبت به اصلاح اساسنامه خود اقدام کنند.

وی در ادامه از رونمایی رسمی سامانه شرکت‌های تعاونی‌ مصرف همیار خبر داد و گفت: این سامانه امروز افتتاح می‌شود و همزمان با آن ۳۰ تعاونی مصرف همیار نیز در سطح تهران نیز افتتاح خواهد شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرای این طرح در قالب راه‌اندازی شبکه تعاونی‌های زنجیره‌ای همیار را کمک به اصلاح نظام توزیع و استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های تعاونی مصرف عنوان و ابراز امیدواری کرد: با اجرای گسترده‌ی طرح سهم ۴۰ درصدی بخش تعاون از نظام توزیع محقق شود.

به گزارش ایسنا، معاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود از اعلام سهم دقیق بخش تعاون در آینده نزدیک خبر داد.

وی گفت: مرکز آمار ایران به زودی آمار سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی را منتشر خواهد کرد.

به گفته‌ی وی، سهم بخش تعاون در حساب‌های ملی طی دو سال گذشته برابر برآورد‌ها هشت درصد بوده است که اگر سهم تعاونی‌های سهام عدالت را به آن بیفزاییم بیش از این رقم خواهد بود.

حسینی‌نیا در ادامه از افتتاح هزار طرح تعاونی در هفته تعاون خبر داد و گفت: این طرح‌ها با سرمایه‌‌گذاری ۱۰۵۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲۰ هزار نفر افتتاح شده است که ۴۰۰ میلیارد تومان از سرمایه‌ی اولیه آورده اعضا و ۶۵۰ میلیارد تومان دیگر از محل تسهیلات سیستم بانکی و بانک توسعه‌ی تعاون بوده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در عین حال از تصویب سند توسعه بخش تعاون در کارگروهی متشکل از وزرای اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، ارتباطات، راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز رییس کل بانک مرکزی و معاونت راهبردی ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسینی‌نیا به نام‌گذاری سال ۲۰۱۲ به عنوان سال بین‌المللی تعاون اشاره کرد و درباره تعداد تعاونی‌های به ثبت‌ رسیده در کشور گفت: در طول سال‌های ۱۳۱۴ تا ۱۳۵۷، چهار هزار شرکت تعاونی در کشور تشکیل شده بود که از زمان پیروزی انقلاب تا سال جمعا ۱۸۰ هزار تعاونی به ثبت رسیده است.

وی گفت: از مجموع ۱۸۰ هزار تعاونی ۹۲ هزار تعاون پس از ابلاغ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و طی دولت‌های نهم و دهم تشکیل شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان بخش تعاون را بهترین شیوه برای اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور عنوان کرد و گفت: اقتصاد تعاونی کشور را در برابر تحریم‌ها و فشار‌ها مصون می‌کند و تاکیدات مقام معظم رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی نیز نشان از حرکت به سمت اقتصاد‌ مردم‌محور و تعاونی دارد.

انتهای پیام


ایسنا

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. akbar khanali:

    ۵سال بسیارخوب است جلوی سوئ استفاده هارامیگیرد

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.