تعیین مهندس ناظر برای متراژهای بالاهای ۱۵۰۰ متر

۱۵اردیبهشت،

به گزارش Consbank، به نقل از باشگاه خبرنگاران سعید غفرانی با اشاره به اینکه باید در هنگام گودبرداری های ساختمان ناظر بر سازه نگهبان به صورت کامل حضور داشته باشد، افزود: سازه نگهبان و مهندسان ناظر دستورات لازم را برساخت و سازها و گودبرداری اصولی ارائه دهند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۳۰ شرکت سازنده دارای صلاحیت به ثبت رسیده است گفت: تفاهم نامه ای میان شهرداری تهران و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران مبنی بر حضور اجباری سازنده دارای صلاحیت و ۴ مهندس ناظر در ساختمان های با متراژ بالای ۳ هزار متر بسته شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: متراژ های این تفاهم نامه برای حضور مهندسان ناظر و سازنده دارای صلاحتی هر ۶ماه یکبار کاهش می یابد.

غفرانی در خصوص شناسنامه فنی ساختمان گفت: این شناسنامه برای صدور شناسنامه فنی ساختمان ها باید تمامی مقررات ملی ساختمان به صورت کامل رعایت شود و ۴ناظر مهندس در رشته های معماری، مکانیک، برق و سازه حضور داشته باشد.

رئیس سازمان مهندسی استان  تهران در ادامه اظهار داشت: برای صدور شناسنامه ساختمان در استان تهران ساختمان ها نباید هیچ مشکلی در زمینه مقررات ملی ساختمان و مهندسان ناظر داشته باشند.
براساس این گزارش از امروز ۱۵ اردیبهشت کار نظارت و تعین مهندس ناظر از سوی سازمان نظام مهندسی استان تهران برای متراژهای ۱۵۰۰ متر به بالا آغاز می شود.

رعایت سه اصل اساسی در ساخت و ساز
 غفرانی با بیان اینکه ماده ۳۳ نظام مهندسی به شکل کامل باید برای تولید ساختمان اجرا شود، افزود: در این قانون باید نقشه ها، مصالح ساختمانی به عنوان فاز اول کنترل شود.

وی در ادامه افزود: در مرحله انتخاب ناظران و سازندگان باید دارای گواهینامه و صلاحیت در چارچوب قواعد ساختمانی باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، با بیان اینکه طراحی، سازندگی و نظارت سه اصل مهم در ساخت و ساز می باشند، گفت: در صورت رعایت این سه اصل می توان عنوان کرد که قانون نظام مهندسی به طور کامل اجرا شده است.

غفرانی در ادامه تصریح کرد: اجرای این سه بخش باید به طور دائم توسط مهندسان ناظر انجام گرفته تا قانون به طور کامل اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در استان تهران برای کل متراژهای ساختمان، قانون نظام مهندسی اجرا نشده است، افزود: عدم اجرای این قانون به نظام مهندسی بر می گردد، افزود: شهرداری، وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی باید با یکدیگر همراه باشند تا این قانون به طور کامل اجرا شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در ادامه، خاطرنشان کرد: تلاش بسیار زیادی صورت گرفته تا این قانون به طور کامل اجرایی تکمیل شود.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.