تعیین تکلیف سرپرستی وزارت ارتباطات تا هفته آینده

۱۱م دیماه ،

تا هفته آینده و اعلام نظر شورای نگهبان قانون اساسی وضعیت سرپرستی و یا وزیری وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات مشخص خواهد شد.
رمضانعلی سبحانی فر، رییس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس در گفت وگو با خبرنگار موبنا با بیان اینکه درشرایط حاضرآقای نیکزاد باید به عنوان سرپرست وزارت ارتباطات به فعالیت خود در این وزارتخانه ادامه دهند، اظهار داشت: وضعیت این وزارتخانه با تایید مصوبه شورای نگهبان مشخص می‌شود.
وی با اشاره به اینکه یک بار این مصوبه توسط شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفته، ولی به سبب بعضی ابهامات مصوبه برگشت داده شد گفت: با تایید این مصوبه توسط شورای نگهبان در هفته آینده وضعیت سرپرستی یا وزیری این وزارتخانه مشخص خواهد شد.
سبحانی فرد افزود: در صورت تایید مصوبه توسط شورای نگهبان رییس جمهور موظف می‌شود که یک سرپرست یا یک وزیر تازه برای این وزراتخانه مشخص کند.
چندی پیش با ابلاغی از سوی رییس‌جمهور، وزیر راه و شهرسازی با حفظ سمت سرپرست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شد.
به دنبال این اقدام دولت نمایندگان مجلس طرح دو فوریتی اصلاح ماده ۵۳ قانون برنامه پنجم توسعه را تصویب کردند.
بر اساس نظر نمایندگان مجلس از تاریخ تصویب این قانون هر گونه ادغام و انحلال وزارتخانه‌های موجود و هر گونه اقدام در راستای جابجایی، انتزاع و انحلال موسسات و واحدهای زیرمجموعه وزارتخانه‌ها که به سبب قانون تاسیس شده‌اند متوقف می‌شود.
در تبصره یک این طرح آمده است شورای عالی اداری مجاز به تغییرات خارج از چارچوب قوانین نیست و در تبصره دو آمده است که سرپرستی وزارتخانه فاقد وزیر توسط وزیر دیگر ممنوع است و این حکم در مورد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم مجری است.
بعد از اینکه نمایندگان موافق و مخالف در خصوص طرح مذکور ارایه دادند در ‌‌نهایت با ۱۹۱ رای موافق، ۲۱ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع از مجموع ۲۳۵ نماینده حاضر در صحن علنی با کلیات این طرح موافقت کردند.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.