تعیین تکلیف فروش پنجاه درصد از سهام هلدینگ خلیج‌فارس به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

۲۴اردیبهشت،

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بند مربوط به فروش پنجاه درصد از سهام شرکت مادر تخصصی برای پرداخت مطالبات ایثارگران را برای بررسی بیشتر در کمیسیون تلفیق مراعا گذاشتند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز جزء ۱۴ بند ۱۳ لایحه بودجه در بخش درآمدی مربوط به فصل واگذاری را مورد بررسی قرار دادند. این بند به تعیین تکلیف منابع اخذ شده از فروش حداقل پنجاه درصد از سهام شرکت مادر تخصصی (هلدینگ) خلیج‌فارس (پتروشیمی‌ها) است.

در جریان بررسی این بند احمد توکلی، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه، با استناد به اصل ۵۷ قانون اساسی، گفت: در این بند باید سقف میزان واگذاری برای واریز به خزانه مشخص شود این در حالی است که تنها در این بند فقط قید شده که ۵۰ درصد از سهام شرکت هلدینگ به صورت نقدی به فروش رسیده و منابع به خزانه واریز شود، سقفی در خصوص مبلغ تعیین نشده است.

وی افزود: با این بند این اتفاق رخ می‌دهد که اشخاص بتوانند هر چقدر و با هر مبلغی بخواهند این سهام را به فروش رسانده و در واقع نرخ بازار را مشخص کنند.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی با توجه به توضیحات احمد توکلی، از کمیسیون تلفیق خواست که سقف پنجاه درصد واگذاری را به صورت عدد و رقم مشخص، تعیین کنند. بر این اساس این بند به کمیسیون تلفیق ارجاع شد تا به صورت واضح و مشخص موارد مورد ابهام آن مورد رسیدگی قرار گیرد.

گفتنی است در این بند قبل از اصلاح کمیسیون تلفیق، آمده است که دولت مکلف است حداقل پنجاه درصد از سهام شرکت مادر تخصصی (هلدینگ) خلیج‌فارس (پتروشیمی‌ها) را به صورت نقدی به فروش رسانده و منابع اخذ شده را به خزانه واریز کند تا با اولویت برای پرداخت مطالبات ایثارگران هزینه شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.