تعیین تکلیف ۴ کرسی مجلس در انتخابات ۱۴۰۰

چهار کرسی دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی تا انتخابات ۱۴۰۰ خالی خواهند ماند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، اولین انتخابات میان‌دوره ای مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ برگزار می شود و ۴ کرسی خالی مانده مجلس در این انتخابات مشخص می شود. هنوز زمان برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ مشخص نشده است ولی احتمال دارد این انتخابات در خرداد سال آینده برگزار شود.

غلامرضا تاجگردون منتخب گچساران به دلیل رد اعتبارنامه‌اش توسط نمایندگان مجلس و سینا کمالخانی به دلیل ردصلاحیت توسط شورای نگهبان به خاطر جعلی بودن مدرک تحصیلی از حضور در مجلس یازدهم باز ماندند. فاطمه رهبر منتخب مردم تهران و  و محمدعلی رمضانی منتخب مردم آستان اشرفیه نیز به دلیل کرونا فوت کردند. تکلیف این چهار کرسی در انتخابات میان‌دوره ای مجلس مشخص می‌شود.

اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور در گفت وگو با ایسنا اعلام کرد که بر اساس بند ۹ ماده ۳۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، هیات رئیسه مجلس باید مراتب ردصلاحیت غلامرضا تاجگردون را به وزارت کشور اعلام کند تا مراحل اجرایی را برای انتخابات میان دوره ای در حوزه گچساران را آغاز کند.

همچنین در انتخابات ۲ اسفندماه سال گذشته، در ۱۱ حوزه انتخابیه «لنجان» و «سمیرم» در استان اصفهان، «میانه» در استان آذربایجان شرقی، «بیجار» در استان کردستان، «دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره» در استان ایلام، «کرج، اشتهارد و فردیس» در استان البرز، «اهواز، باوی، حمیدیه و کارون» در استان خوزستان، «کرمانشاه» و «اسلام آباد غرب و دالاهو» در استان کرمانشاه، «زنجان و طارم» در استان زنجان و «کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان» در استان گلستان، نامزدها موفق به کسب حد نصاب لازم برای ورود به مجلس نشدند لذا طبق قانون باید انتخابات مرحله دوم با شرکت نامزدهایی که بیشترین رای را بدست آورده اند، برگزار شود.

روز جمعه ۲۱ شهریور انتخابات مرحله دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۹ استان برای ۱۱ حوزه انتخابیه شامل ۲۴ شهرستان ان شاءالله برگزار می شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.