تعیین روز قدس،مانع ازفراموشی قضیه فلسطین درمیان اختلافات ساختگی شیعی-سنی شد

شیخ ‘احمد القطان’رییس جمعیت ‘قول و عمل’ روز شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا در بیروت با اشاره به فرارسیدن روز جهانی قدس گفت: امام خمینی (ره) با رهبری انقلاب اسلامی توانست بر نظام آمریکایی شاهنشایی پیروز شود و صدای وحدت بخش فلسطین را میان مسلمانان جهان طنین انداز کند.

القطان با اشاره به موج بیداری اسلامی منطقه ادامه داد: امروز اگر مردم کشورهای عربی، چشم خود را بر مسئله فلسطین ببندند، انقلاب آنها فاقد ارزش خواهد بود.

وی گفت: از این رو انقلاب های منطقه باید خاستگاه و منشأ اسلامی داشته باشند تا بدین گونه تلاش ها در راستای آزادی قدس و مسجد اقصی و تمامی سرزمین اشغالی با توجه به افزایش روند عملیات یهودی سازی قدس شریف، دو چندان شود.

رییس جمعیت قول و عمل تصریح کرد: اگر مسجد الاقصی آزاد نشود، امت اسلامی نیز به دنبال آن سقوط خواهد کرد.

وی با اشاره به وجود تفرقه و اختلاف میان صفوف امت اسلامی گفت: هر کس در راستای ایجاد فتنه و اختلاف در صفوف امت تلاش کند، در واقع به منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی خدمت کرده و هرکس در راستای توحید امت تلاش کند در واقع یکی از سنن حضرت رسول(ص) را به اجرا درآورده است.

رییس جمعیت قول و عمل تصریح کرد: ایران، همواره در راستای احیای سنن الهی و مستحکم کردن صفوف امت و نیروهای آن در راستای آزادی قدس و فلسطین و رهایی از سلطه آمریکا و اسراییل تلاش کرده و هچنان در مسیر حمایت از قدس و خاک فلسطین پیشرو است.

القطان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با وجود اعمال تحریم های غربی، همچنان از حرکت های مقاومت اسلامی منطقه حمایت کرده و در واقع تمامی مجاهدت ها، بهار و بیداری منطقه از ایران آغاز شده است.

رییس جمعیت قول و عمل با هشدار نسبت به اجرای سیاست ایران هراسی از سوی غرب در منطقه اظهار کرد: آمریکا خواهان معرفی ایران به عنوان عامل تهدید کننده در منطقه به جای اسراییل است و به کشورهای منطقه این گونه القا می کند که از طرف ایران مورد تهدید و خطر قرار گرفته اند.

القطان تأکید کرد: این در حالی است که ایران، پشتیبان، برادر و قدرت قوی برای دفاع از حقوق مسلمانان در رویارویی با نقشه های شوم استکبار جهانی و صهیونیستی در منطقه و جهان است.

خاورم*۲۰۲۳**۱۰۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۲۳۹۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.