تعیین قیمت تازه مرغ و تخم‌مرغ

۲۳فروردین۱۳،

5555-17.jpg

قیمت‌های تازه مرغ و تخم‌مرغ در سال جاری هم‌اکنون در حال بررسی است که طبق پیشنهاد تولیدکنندگان قیمت هر کیلوگرم مرغ تازه در بازار مصرف حدود ۵۷۰۰ تومان و هر شانه تخم‌مرغ ۷۴۰۰ تا ۸۲۰۰ تومان فروخته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رضا ترکاشوند – مدیرکل دفتر پرورش و بهبود تولیدات طیور وزارت جهاد کشاورزی – که در اولین نشست خبری بررسی وضعیت تولید و بازار صنعت طیور سخن می‌گفت، اعلام کرد: قیمت تازه کف و سقف برای هر کیلوگرم مرغ و تخم‌مرغ در جلسه امروز کمیته کارشناسی بررسی می‌شود که این قیمت در جلسه ستاد تنظیم بازار در روز دوشنبه تصویب خواهد شد.

وی اظهار کرد: با توجه به مازاد تولید در بخش‌های مرغ و تخم مرغ باید ذخیره‌سازی این فرآورده‌های پروتئینی صورت گیرد اما در حال حاضر این خرید از سوی شرکت پشتیابنی امور دام با قیمت‌های تعیین شده در اواسط سال قبل آغاز شده است.

ترکاشوند افزود: از آنجا که تولیدکنندگان با حجم بسیاری از تولید مواجه شده‌اند به ناچار محصول خود را با قیمت‌های قبل می‌فروشند در حالی که آن‌ها متضرر شده و دیگر رغبتی برای ادامه تولید نخواهند داشت. در این راستا با توجه به افزایش هزینه‌ها، پیشنهاد شد قیمت‌های تازه برای خرید تضمینی بر اساس نرخ تورم مشخص شود تا مرغ‌داران متحمل ضرر بیشتری نشوند.

مدیرکل دفتر پرورش و بهبود تولیدات طیور وزارت جهاد کشاورزی با توجه به پیشنهادات اتحادیه‌های بخش خصوصی و بررسی هزینه‌های تولید از سوی وزارت کشاورزی قیمت‌های پیشنهادی برای خرید مرغ و تخم‌مرغ در جلسه امروز کمیته کارشناسی قیمت بازنگری شده و امیدواریم قیمت‌های تازه در جلسه دوشنبه کارگروه ستاد تنظیم بازار به تصویب برسد.

به گفته تولیدکنندگان قیمت‌های خرید پیشنهادی بخش خصوصی برای هر کیلوگرم مرغ زنده ۳۹۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان است که با احتساب هزینه‌های دیگر هر کیلوگرم مرغ آماده طبخ به حدود ۵۷۰۰ تومان می‌رسد. همچنین پیشنهاد شده تا ۴۰۰ تومان به قیمت‌های خرید تخم مرغ که در سال قبل مصوب شده بود، اضافه شود.

بر اساس پیشنهاد اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار قیمت‌ تازه برای خرید هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری از ۳۱۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان خواهد بود و این قیمت برای مصرف کننده به حداقل ۳۷۰۰ تا حداکثر ۴۱۰۰ تومان می‌رسد.

یادآور می‌شود جلسه کارشناسی بررسی قیمت تازه مرغ و تخم‌مرغ هم اکنون در حال برگزاری است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.