تعیین نرخ بلیت پروازهای خارجی با دلار ۳۵۰۰ تومانی

۲۶م اسفند ،

در حال حاضر نرخ بلیت پروازهای خارجی بر مبنای دلار به نرخ ۳۵۰۰ تومان محاسبه و فروخته می‌شود.

به گزارش Consbank، به نقل از ایسنا پس از افزایش نرخ ارز و نوسان آن، سازمان هواپیمایی کشور تصمیم گرفت نرخ بلیت پروازهای خارجی برای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و غیر ایرانی به صورت شناور محاسبه شود.

در این راستا مقرر شد با توجه به نوسان نرخ ارز، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان مرجع تعیین نرخ بلیت هواپیما در پروازهای خارجی نرخ دلار را با توجه به بازار تعیین و روی پایگاه اینترنتی خود اعلام کند.

پس از اجرایی شدن این تصمیم هر چند وقت یکبار با توجه به افزایش و یا کاهش نرخ دلار در بازار آزاد نرخ بلیت پروازهای خارجی نیز تغییر می‌کند و در‌آخرین تغییر شاهد افزایش نرخ بلیت پس از کاهش در ۱۰ روز قبل هستیم.

بر این اساس طی ۱۰ روز قبل و پس از کاهش نرخ دلار در بازار آزاد نرخ بلیت هواپیما در پروازهای خارجی با دلار ۳۳۰۰ تومان محاسبه و فروخته شد اما از پنجشنبه هفته قبل دوباره شاهد افزایش نرخ بلیت هواپیما بودیم.

از پنجشنبه هفته قبل بلیت پروازهای خارجی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و غیر ایرانی با دلار ۳۵۰۰ تومان محاسبه و فروخته می‌شود.

شناور بودن نرخ بلیت پروازهای خارجی امری است که به نقل از مدیران عامل ایرلاین‌های ایرانی وغیر ایرانی سبب جلوگیری از ضرر و زیان در پروازهای بین المللی به مقصد ایران شده است.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.