تعیین نرخ رسمی ارز در مرکز مبادلات

۰۲م آذر ،

نرخ رسمی ارز اقتصاد ایران در مرکز مبادلات تعیین می‌شود

بینا- وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این که نرخ ارز برای حقوق گمرکی از امروز بر مبنای مرکز مبادلات است، گفت: این نرخ همان نرخ رسمی ارز در اقتصاد ایران است.
به گزارش بینا، شمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه همایش نقش مؤسسات رتبه‌بندی در اقتصاد ایران در خصوص محاسبه تعرفه گمرکی بر مبنای نرخ مرکز مبادلات ارزی اظهار داشت: از امروز اول آذر مبنای محاسبه حقوق ورودی گمرک نرخ مرکز مبادلات ارزی است.
حسینی ادامه داد: چون این موضوع می‌توانست منجر به افزایش هزینه تأمین و واردات شود،بنابر این تصمیم بر این شد که متناسب با افزایش قیمت دلار به نرخ مرکز مبادلات، ماخذ تعرفه کاهش پیدا می‌کند.
به گفته وی، دغدغه ما این بود که در حوزه کالاهای اساسی، دارو و مواد غذایی هزینه‌های تأمین نیز کاهش پیدا کند، بنابراین نرخ تعرفه برای اولویت یک و دو ۵۰ درصد شد و نرخ تعرفه برای مابقی اولویت گروه‌های کالایی ۵۵ درصد اعمال خواهد شد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی تأکید کرد: از این پس گمرکات کشور کالاها را با یک نرخ ارزیابی و ترخیص می‌کنند و قیمت‌گذاری و نظارت بر قیمت‌ها بر مبنای نرخ مرکز مبادلات خواهد بود.
وی ادامه داد: واردکنندگان و فعالان اقتصادی توجه داشته باشند که زمانی که از نرخ مرکز مبادله صحبت می‌کنیم، گویی همان نرخ رسمی ارز در اقتصاد ایران است.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.