تعیین هزینه سرشماری سال ۹۵ وابسته به امکانات نظام آماری

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس مرکز آمار ایران در گفتگوی اختصاصی عنوان کرد

رئیس مرکز آمار ایران گفت: وقفه در اعلام شاخص‌های اصلی آماری از بین رفته است و اکنون این شاخص‌ها مطابق با استانداردهای جهانی اعلام می‌شود.

عادل آذر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: طرح سرشماری سال ۹۵ در ماه آبان و به صورت کاملا الکترونیک و بدون کاغذ اجرا می‌شود.

وی با بیان این که سرشماری آزمایشی آبان ماه سال ۹۴ با تجهیز ماموران آماری به تبلت اجرا می‌شود، افزود: برآورد هزینه سرشماری سال ۹۵ در حال حاضر ممکن نیست و باید منتظر بود و دید تا امکانات نظام آماری تا چه حد تامین می‌شود.

*اعلام شاخص‌های آماری مطابق با استانداردهای جهانی

رئیس مرکز آمار ایران گفت: وقفه در اعلام شاخص‌های اصلی آماری برطرف شده است و اکنون این شاخص‌ها مطابق با استانداردهای جهانی اعلام می‌شود.

عادل آذر تصریح کرد: در حال حاضر نرخ تورم در هر ماه حداکثر تا ۷ روز اول ماه و نرخ بیکاری هر فصل تا ۴۵ روز اول فصل بعد اعلام می‌شود که این امر جزو فرم‌های بین المللی است.

وی با بیان این که اعلام نرخ رشد سالانه تاکنون چالش برانگیخته بود، افزود: خوشبختانه توانستیم در ۶ ماهه اول سال آمارهای مربوط به نرخ رشد سال قبل را اعلام کنیم و این در صورتی است که تا پیش از این اعلام آمارهای مربوطه حدود ۲ سال به طول می‌انجامید.

*استفاده از نتایج آماری ایران در بولتن‌های جهانی

رئیس مرکز آمار ایران اظهار داشت: شاخص‌های اصلی در نظام اقتصادی و اجتماعی مرتب رصد می‌شود و مطابق با استانداردهای جهانی پیش می‌رود.

عادل آذر با بیان این که تمامی طرح‌های آماری کاملا براساس استانداردهای جهانی است اضافه کرد: شاخص جمعیت،‌بیکاری، تورم، رشد و نتایج آماری کشور در گزارش ممتاز به نقل از‌های بین المللی استفاده می‌شود و این گواه رعایت استانداردهای جهانی در طرح‌های آمارگیری است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.