تعیین کارمزد حواله‌های ارزی با توافق طرفین

بینا- سخنگوی کانون صرافان با بیان اینکه تعیین نرخ کارمزد حواله‌های ارزی با توافق طرفین معامله انجام می‌شود، گفت: ارزی یا ریالی حساب کردن کارمزد با توافق طرفین معامله صورت می‌گیرد که از لحاظ قانونی مشکلی ندارد.
به گزارش بینا، نصرت عزتی سامیان با بیان اینکه دریافت کارمزد حواله‌های ارزی به صورت توافقی انجام می‌شود، به فارس اظهار داشت: معمولاً نرخی برای کارمزد حواله‌های ارزی تعیین نمی‌شود و با توافق طرفین معامله مبلغی به عنوان کارمزد مشخص می‌شود.
وی افزود: به عنوان مثال ما برای حواله مبالغ بالاتر از ۱۰۰ هزار واحد ارزی، کارمزدی دریافت نمی‌کنیم زیرا صرف اینکه این حواله انجام شود سود خوبی برای صرافی خواهد داشت؛ اغلب صرافی‌ها کمتر از ۱۰ هزار دلار حواله انجام نمی‌دهند و برخی افراد برای آنکه بتوانند ارز خود را حواله کنند حاضرند معادل ۲۰ درصد ارزش حواله را کارمزد بدهند.
سخنگوی کانون صرافان ادامه داد: در صورتی که ارقام حواله پایین باشد و اگر صرافی یک سوم آن مبلغ را کارمزد دریافت کرد اشکالی ندارد زیرا این کارهای خرد صرفه اقتصادی ندارد؛ به عنوان مثال اگر مبلغ حواله ۱۵۰ دلار باشد باید ۱۰ درصد آن را به عنوان کارمزد دریافت کند که با این رقم هیچ صرافی حاضر به این کار نیست.
وی تاکید کرد: ارزی یا ریالی حساب کردن کارمزد با توافق طرفین معامله صورت می‌گیرد که از لحاظ قانونی مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
عزتی با اشاره به اطلاعیه کانون صرافان، گفت: ما به صرافی‌ها توصیه کردیم که نرخ کارمزد را به حداقل برسانند اما تاکید کردیم که تعیین کارمزد با توافق طرفین معامله است.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.