تغذیه مدارس مهمتر از منزل

تغذیه صحیح می ‌تواند باعث افزایش تمرکز و یادگیری دانش ‌آموزان شود این در حالی است که خانواده‌ ها از این موضوع مهم غفلت می ‌کنند.

به گزارش بی باک به نقل از خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ پیروی از یک برنامه غذایی اصولی که تامین کننده تمامی نیازهای تغذیه ای فرد باشد، نقش موثری در افزایش توان یادگیری خواهد داشت.

در سنین دبستان، کودکان علاوه بر نیازهای تغذیه مرتبط با رشد سریع جسمی در دوران کودکی، باید از نظر تامین مواد مغذی مورد نیاز برای یادگیری و افزایش کارایی ذهنی برخوردار باشند.

بروز برخی از بیماری‌ ها نتیجه کمبود دریافت برخی مواد مغذی است که می ‌تواند زمینه ساز اشکال در یادگیری و تمرکز و حافظه شود. به عنوان نمونه کم خونی فقر آهن به ویژه در دختران نوجوان می ‌تواند زمینه ساز ایجاد مشکل در قدرت یادگیری و تمرکز شود بنابراین لازم است که خانواده‌ ها احتمال ابتلای فرزندان خود به این بیماری را بررسی و در این جهت با متخصصان مشورت کنند تا در صورت لزوم رژیم غذایی آنان اصلاح شود.

طبق مطالعات انجام شده افرادی که به هر دلیلی صبحانه نمی ‌خورند دچار مشکلاتی در یادگیری می‌ شوند بنابراین لازم است دست کم درشت مغذی‌ ها (پروتئین ‌ها، کربوهیدرات ها و چربی ‌ها) را به میزان لازم در وعده صبحانه مصرف کنند چرا که این مواد حاوی انرژی هستند.

مهمترین دلایلی که موجب عدم مصرف صبحانه می شوند، نداشتن زمان برای صرف صبحانه و یا بی میلی دانش آموز عنوان می شود.

 بهترین مواد غذایی که می تواند در صبحانه همراه با نان صرف شوند، عبارتند از: ترکیبی از پنیر و گردو، کره بادام زمینی و عسل، خامه و عسل و کره و عسل. در صورت تمایل کودک، مصرف آبمیوه های طبیعی و شیر نیز انتخاب های مناسبی برای این وعده می باشند.

نکته:با برقراری ساعت تغذیه می توانیم از عوارض و اختلالاتی که به علت تغذیه نامناسب برای کودکان و نوجوانان ممکن است ایجاد شود و سلامت آنها را تهدید کند جلوگیری کنیم.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.