تغذیه انحصاری با شیر مادر در کشور ۱/۵۳ درصد است

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد برکاتی درباره اقدامات وزارت بهداشت برای ارتقای این شاخص گفت:‌ افزوده شدن مرخصی پس از زایمان از ۴ ماه به ۶ ماه یکی از اقدامات کلانی بود که در سال ۸۶ صورت گرفت و بخشی از ارتقای شاخص تغذیه انحصاری با شیر مادر از ۲۳ درصد به ۱/۵۳ درصد را مدیون این اقدام هستیم.

وی افزود:‌ با همین دید لایحه ای تنظیم شد و توسط وزیر بهداشت به هیئت دولت تقدیم شد و در جلسات کمیسیون، کلیات این طرح تصویب شد و جزییات آن در حال بررسی است. در این لایحه مطرح شده که مرخصی مادران به ۹ ماه افزایش پیدا کند، ‌پاس شیردهی که تا به الان یک ساعت بود تا یک سالگی به دو ساعت افزایش پیدا کرده و مرخصی زایمان برای دو قلوها دو سال در نظر گرفته شود.

برکاتی ادامه داد: به منظور این که نقش پدران پررنگ تر باشد و مادر و کودک از حمایت وی برخوردار باشند ۱۰ روز مرخصی کاری را نیز برای پدران در نظر گرفته است.

رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت گفت: در سال های پیروزی انقلاب از هر هزار کودک زیر ۵ سال، ۱۴۰ کودک فوت می کردند که این آمار در حال حاضر به کمتر از ۲۰ در هزار تولد رسیده و مرگ شیرخواران از ۱۱۰ به کمتر از ۱۸ در هزار تولد زنده رسیده است.

وی بیان کرد: بیمارستان های دوستدار کودک و حمایت این بیمارستان ها،‌ وجود۱۵۰ کلینیک های مشاور شیردهی در کشور و اقدامت ترویجی که در خانه های بهداشت و مراکز آموزشی از جمله اقدامات وزارت بهداشت در خصوص ترویج فرهنگ تغذیه با شیر مادر است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.