تغییرآب وهوایی ناشی ازگرد وغبار انفجارهسته ای بربخش کشاورزی آسیب جدی زده است

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی /۰۲/۰۶
تغییر آب و هوایی ناشی ازگرد و غبارهای انفجار هسته ای بر بخش کشاورزی دنیا آسیب جدی زده و در نتیجه قحطی و گرسنگی در جهان شیوع خواهد یافت.
واشنگتن تایمز در نسخه اینترنتی خود به قلم شاون واترمن نوشت: تحقیقات نشان می دهد حتی یک جنگ محدود و منطقه ای در خاورمیانه – به عنوان مثال جنگ میان دو رقیب دیرینه هند و پاکستان که گفته می شود در حال حاضر یکصد کلاهک هسته ای در اختیار دارند- می تواند تغییرات آب و هوایی بسیاری در دنیا بوجود آورد. یکی از عواقب تغییر آب و هوا می تواند از میان رفتن کشاورزی و شیوع قحطی و گرسنگی در میان مردم است.
بر اساس نتایج یک تحقیق که گروه پزشکان مخالف برنامه های هسته ای برای مسئولیت اجتماعی در روز سه شنبه منتشر کردند، حجم گسترده گرد و غبار ناشی از انفجارهای هسته ای که در اتمسفر هوا منتشر می شوند با جلوگیری از تابش نور خورشید بر زمین باعث کاهش دما می شوند.
در این تحقیق به تاثیر انفجار هسته ای بر تولیدات کشاورزی مهم کشورهای مختلف اشاره شده است. به عنوان مثال، در نتیجه انفجار هسته ای،تولید غلات و سویای آمریکا برای پنج سال به شدت کاهش خواهد یافت. کاهش تولید غلات در آمریکا باعث کاهش هشتاد درصدی موجودی این مواد غذایی می شود. از سوی دیگر برای جبران کسری این میزان به پنج سال دیگر نیاز است.
در چهار سال نخست یک انفجار کوچک هسته ای تولید برنج چین هفتاد و نه درصد کاهش خواهد یافت. کاملا روشن است کاهش تولیدات کشاورزی در دنیا باعث کمبود مواد غذایی در بازارهای جهانی و افزایش قیمت آنها و در نتیجه شیوع قحطی و گرسنگی در میان کشورهای فقیر دنیا خواهد بود.
در این تحقیق تعداد مردمی که تحت تاثیر وقوع یک جنگ هسته ای با مشکلات اقتصادی بسیاری دست به گریبان خواهند شد، بیش از یک میلیارد نفر برآورد شده است.
این تحقیق بر اساس داده های ناسا و آکادمی ملی علوم آمریکا ارائه شده است.

IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.