تغییرات مدیران ورزشی با معیار سیاسی نباشد/ انجام کارها در ورزش ربطی به تعویض دولت‌ها ندارد

۲۳اردیبهشت،

رییس مجلس شورای اسلامی، گفت: تغییرات در سطح مدیران ورزشی نباید براساس معیارهای سیاسی باشد و اشخاص حرفه ای و متخص باید در صحنه حضور داشته باشند، زیرا این حوزه فقط باحضور اشخاص متخصص و صاحب نظر و مدیریت پایدارموفق خواهد بود.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره خبرها مجلس شورای اسلامی،‌ علی لاریجانی در دیدار با مدیران و پیشکسوتان عرصه ورزش کشور،‌اظهار داشت: تردیدی نیست که مسئله ورزش مستقیما توان ملی کشور را افزایش می‌دهد و برای کشور تولید سرمایه به همراه دارد.

 
وی افزود: به طور حتم در حوزه ورزش نقایصی وجود دارد که باید آنها را شناسایی کرده و با استفاده از راه حل متناسب با شرایط بومی به اصلاحات بپردازیم.
 
 لاریجانی بیان کرد: به طور کلی نمی‌توان به مفید بودن حضور سیاستمداران در عرصه مدیریت ورزش مطمئن بود و این نیاز به بررسی دارد.
 
رییس قوه مقننه بااشاره به قوانین مصوب در مجلس، تصریح کرد: قوانین در کشور دو بخش می باشند؛ یکی قوانین مادر و یکی مدت معین مثل بودجه و برنامه های توسعه ای و اگر خلا قانونی در امور ورزش وجود دارد، شما به عنوان نخبگان و آشنا به مسایل ورزش کشور آنها را بررسی کرده تا با هماهنگی با مجلس بتوان برای آن راه حلی پیدا کند.
 
وی خاطرنشان کرد: ممکن است نقایصی در سیستم اداری و اجرایی کشور و یا مجلس وجود داشته باشد که نیاز آن حوزه را بطور کامل مرتفع نکند و این به دلیل عدم اطلاع رسانی به موقع به مجلس بوده است، باید بسترهایی فراهم  شود که نظرات متخصصان به ما برسد تا بتوانیم باکمک آنها تصمیم‌گیری کنیم.
 
لاریجانی در ادامه افزود: اما مسئله مهمی که وجود دارد و برای آن باید فکری شود ، جای خالی نخبگان در عرصه ورزش است. آنها با توجه به تخصصی که دراین حوزه دارند،‌ می‌توانند هم برای دولت و هم مجلس راهنمای خوبی باشند و از طرفی دیگر با نظارت بر عملکرد دستگاه‌های ورزشی، نقایص را شناسایی کرده و با اطلاع رسانی به هنگام،‌ در جهت بهبود شرایط کمک کند..
 
وی بااشاره به انواع نظارت،‌، اظهار داشت: نظارت دو بخش حکومتی و مدنی دارد و نظارت نخبگان از  در بخش نظارت مدنی است که نظارت متخصصان از بعد کیفی را شامل می شود.
 
رییس مجلس درخصوص تغییرات مدیران باسابقه ورزش کشور،‌گفت: در ورزش کارها به دست متخصصان باید انجام شود و ربطی به تعویض دولت‌ها ندارد، پست های سیاسی با تغییر جایگاه مدیریتی تغییر پیدا می‌کنند و جایگاه‌های حرفه‌ای و تخصصی نباید دستخوش این تغییرات باشد.
 
لاریجانی تصریح کرد: در حوزه ورزش اگر بتوانیم فرمول‌هایی را تهیه کنیم که ظرفیت و حضور بخش خصوصی را پررنگ کند، مجلس از آن حمایت خواهد کرد، هرچند که در برخی از عرصه‌ها مجبور به استفاده از بودجه دولتی هستیم اما این میزان هرچقدر کمترشود، بهتر است.
 
وی در پایان خواستار ادامه برگزاری جلسات نخبگان و تولید فکر در جهت بهبود اوضاع ورزش کشور و همچنین فعالیت کمیته ورزش مجلس در کمیسیون مربوطه شد.
 
گفتنی است، در ابتدای این دیدار روسای برخی فدراسیون‌ها، داوران بین‌المللی، مسئولان ملی المپیک، مربیان و فعالان عرصه رسانه‌های ورزشی به ویژه فوتبال،‌ والیبال،‌ کشتی و ورزش پهلوانی به بیان مشکلات این حوزه مانند،‌کمبود بودجه،‌ پایین بودن دستمزذ مربیان،‌ تغییرات ناگهانی مدیران براساس نظرات شخصی،‌ عدم حمایت از قهرمانان ورزشی، تعلیق برخی از فدراسیون‌ها، تصویب برخی قوانین دست و پا گیر در حوزه ورزش مثل عدم استفاده از بازنشستگان در این حوزه که بسیار هم باتجربه می باشند، نداشتن سالن‌های استاندارد و وجود برخی بی‌اخلاقی‌ها در حوزه ورزش پرداختند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.